Rodrigo rider Richmond Park

V

vbm

Blev helt chockad när jag hörde det!
Det bästa är att Rodrigo kallar Royne Z. för "amatör" på sin hemsida. :rofl:

Hur tror ni att det kommer gå? Det går iofs ganska bra redan, men kan ni se Richmond som ett komplement till Baolubet?

Och dessutom har ju Ericsson slutat att sponsra ridsporten... :o

kanske bara jag som är sen på det...visste ni andra?
Hade ni velat se Richmond bli riden av någon annan? Rodrigo rider ju ändå ganska hyffsat :angel:

Sv: Rodrigo rider Richmond Park

knappast en nyhet...Har för mig att det var en tråd om detta för länge sedan

Det var en väldigt "gammal nyhet" du kommer med.. :crazy:

Håller med föregående talare. Det är sent.

I jämförelse med Rodrigo är ju ganska många "amatörer", men det ska dock påpekas att alla hästar inte trivs under så profetionella ryttare, Richmond verkar dock gå mkt bra, hade många tätplaceringar under Spruce Meadows sommarserie, både i "vanliga" klasser och Derby. För den som inte vet det är tävlingarna där riktigt stora.

Tycka vad man vill om Rodrigos sätt att rida, men det går inte att säga att en av världens bästa ryttare sen flera flera år tillbaka "ändå rider ganska hyfsat",. Du är nog ute och cyklar för mycket på ditt egna tyckande där...

Jag räknade med att folk skulle ta den sista meningen med ironi. Men klart, allas intelligens ligger inte på samma nivå. Särskilt inte när jag förtydligade min ironi med en smiley.

Undrar hur det känns att bli kallad amatör när man rider på den nivå som Royne gör! :D

Ja jag välkomnar att se Pessoa på Richmond Park! Inget fel på Roynes ridskicklighet, men Pessoa är för mig en av de absolut skickligaste ryttare som finns i världen!
Och alla kapabla hästar är ju jättekul att se "rattade" av en av världens skickligaste ryttare! :bow:

Gött!!! Hade jag ingen aning om faktiskt! Gillar Rodrigos ridstil mycket mer än Roynes iaf.

kopparberg skrev:
Undrar hur det känns att bli kallad amatör när man rider på den nivå som Royne gör! :D

Ja jag välkomnar att se Pessoa på Richmond Park! Inget fel på Roynes ridskicklighet, men Pessoa är för mig en av de absolut skickligaste ryttare som finns i världen!
Och alla kapabla hästar är ju jättekul att se "rattade" av en av världens skickligaste ryttare! :bow:

Men Royne är ju hästhandlare och rider inte på heltid alltså är han amatör och inte proffs inget konstigt med det.

inte amatör? Så då skulle min och Roynes ställning i ridsporten ligga på samma nivå? -Amatörnivån?
Proffs tycker jag att man är om man livnär sig på sporten. Dessutom har han ju ett Vm-silver i bagaget, men du kanske tycker det är på en amatör-nivå? :crazy:

Royne livnär sig inte på tävlingsridning.
Han livnär sig på försäljning.

Ni ligger inte på samma nivå, du och Royne, men det gör inte heller Rodrigo och Royne.

_HANNI_ skrev:
Gött!!! Hade jag ingen aning om faktiskt! Gillar Rodrigos ridstil mycket mer än Roynes iaf.

Vad är det för fel på royne då? :confused:

InsaneSpliffwizard skrev:
Royne livnär sig inte på tävlingsridning.
Han livnär sig på försäljning.

Ni ligger inte på samma nivå, du och Royne, men det gör inte heller Rodrigo och Royne.

"Vem som rider bäst" spelar väl ingen roll?
För att ta ett exempel. Maria Gretzer rider sämre än Rodrigo. Då är hon alltså amatör? Det är iallafall så du har uttryckt dig.

Så ni tycker alltså att det är på en amatörnivå att ta Vm-silver plus massa andra framgångar? Det är hans yrke att sälja hästar OCH tävla. Men jag ser honom inte som amatör. Det är om man har ett annat yrke vid sidan om. Enligt mig...

Men just detta med proffs och amatör är väl borttaget i tävlingssammanhang? Tex så var ju OS förr bara för sk amatörer, men eftersom de höll samma klass som de som klassades som proffs, så togs det väl bort?

Liknande trådar

M
Hoppning Har inte varit hemma i Sverige pa 8 manader och har inte hallit mig helt uppdaterad med vad som hander pa hemmafronten, men blev...
2
Svar
38
· Visningar
3 768
Senast: Aeternum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar