Richmond Park till Pessoa???

Sv: Richmond Park till Pessoa???

Hm vad konstigt att Rodrigo verkar vilja behålla honom. Jag kommer nämligen ihåg när det var world cup på tv en gång och dom interjuvade Rodrigo och frågade om han tänkte köpa Marias häst (heter den carlot III eller carlos III?) jaja iallafall så sa Rodrigo då "Nej, vi köper inte gamla rutinerade hästar utan köper hellre unga och utbildar dom själva"..

Jaja han kanske har ändrat sig ;)

Hoppas det går bra för honom och Richmond Park iallafall. Det blev ju uppenbarligen en bra start.

SanchoPancho skrev:
Har för mig att jag läste att de var tvugna att hitta fler som ville gå in med andelar i Richmond för att han skulle få stanna hos Royne. Antagligen är det väl så att de inte har funnits några intressenter så han har gått till försäljning istället. Alltså inte bara en delägare.

Nej det var tidigare och då löste det sig, nu är det nog som sagt så att Royne vill sälja honom eftersom det inte funkar så bra, nu satsar ju Royne på Isac istället.

guess_jeans skrev:
Hm vad konstigt att Rodrigo verkar vilja behålla honom. Jag kommer nämligen ihåg när det var world cup på tv en gång och dom interjuvade Rodrigo och frågade om han tänkte köpa Marias häst (heter den carlot III eller carlos III?) jaja iallafall så sa Rodrigo då "Nej, vi köper inte gamla rutinerade hästar utan köper hellre unga och utbildar dom själva"..

Jaja han kanske har ändrat sig ;)

Hoppas det går bra för honom och Richmond Park iallafall. Det blev ju uppenbarligen en bra start.

Rodrigo vill nog behålla Carlot men det är inte så lätt att spotta upp 4 miljoner euro :smirk:

Kostar den det?! :eek:

Shit..aja, men då fattar man ;)

Fast richmond park var nog inte så billig han heller...

fio. skrev:
Rodrigo vill nog behålla Carlot men det är inte så lätt att spotta upp 4 miljoner euro :smirk:

*funderar*

Är han verkligen värd så mycket?
Att han är dyr det förstår jag.. men nästintill 40 svenska miljoner för en valack..?

Är inte det att ta i?

Precis, så tror jag oxå att det är.

Satan i gatan, är Carlot verkligen värd de pengarna?!? :crazy:

Det är väl det vanliga, marknaden styr priset. :smirk:

Jag tycker också så mkt pengar för en valack är löjligt. Om det vore en travhäst vore det ju en annan sak, den kan ju tjäna in pengarna om den är nog bra.

dom ville ju ha 40 milj kr för flippan men hon är ju som sagt ett sto o har avelsvärde me....

Picasso Mozart Beauty skrev:
dom ville ju ha 40 milj kr för flippan men hon är ju som sagt ett sto o har avelsvärde me....

Jo.
Det var ju just därför som jag tycker att samma pengar är att ta i för en valack, som dessutom inte har gjort lika mycket som tex Flippan.

Fast det är ju en sak att begära en summa och en helt annan sak att få ut den. Jag tror inte dom kommer få ut så mycket för Carlot.

Tråkigt när så fina hästar försvinner från sverige men då är det ifs lite coolt iaf! för tänk vad bra för Sverige att "våra" hästar är spridda överallt, det är ju bra reklam och bevis på att svenska hästar har kvalité.
Finns säkert nån människa som har ett stort överflöd på pengar som köper en så fin häst som Carlot kanske inte i Sverige men nån annanstans i världen.. Men jag håller med, ett sto eller hingst borde vara värd mer än en valack. Men igentligen vart tar alla gamla valackar vägen när de har gjort sitt på hoppbanan/dressyrbanan/travbanan/galoppbanan/terräng/mm ?

ja tror stensäkert att carlot e värd d pengarna eftersom han hjälpt maria komma så långt.. hon är ju inte den skickligaste ryttaren som ridit i a-landslaget.... om ja får säga va jag tycker... ibland e d tur å ha en pappa med stor plånbok... :S

karatefisken skrev:
Tråkigt när så fina hästar försvinner från sverige men då är det ifs lite coolt iaf! för tänk vad bra för Sverige att "våra" hästar är spridda överallt, det är ju bra reklam och bevis på att svenska hästar har kvalité.
Finns säkert nån människa som har ett stort överflöd på pengar som köper en så fin häst som Carlot kanske inte i Sverige men nån annanstans i världen.. Men jag håller med, ett sto eller hingst borde vara värd mer än en valack. Men igentligen vart tar alla gamla valackar vägen när de har gjort sitt på hoppbanan/dressyrbanan/travbanan/galoppbanan/terräng/mm ?

Nu är det förstås så att ingen av hästarna är "svenska" alltså svenskfödda utan båda är importerade Carlot från tyskland och Richmond park kommer väl från Irland (har jag för mig). Så tyvärr kan ju inte den svenska aveln ta åt sig äran för dessa två herrar.

Det är ju klart att det är så.

För övrigt så tror inte jag heller att de kan få så mycket för honom.

Royne har lämnat richmond till försäljning. för att fler internationella skall se hästen eftersom pessoa har ett större namn.. m.m. och kanske heldre vill köpa en häst av honom.. säger iaf dem själva..

Hörde igår att Pessoa själv vill ha Richmond, han tycker den har jättekapacitet och påminner visst mycket om en häst (som jag inte kommer ihåg namnet på nu.. :cool: ) som Pessoa hade för ett par år sedan. Så det letas nog sponsorer till Pessoa, inte andra köpare.

jasså va skoj :) om man får se den ngt mer med honom senare kanske :P

Hade ingen aaning om detta :confused:
Är jag så efter, eller har ni Bara hittat detta på Rodrigos hemsida?

Det lät mkt tycker jag med :crazy:
Ja, Rodrigo , som någon sa, har ju egentligen bara Balou... Harry Potter är väl inte riktigt i samma klass.
Hoppas att han får en ny topphäst, han är grymt duktig på att rida och jag tycker att han förtjänar en bra häst.
Men Heja Balou! Den roligaste hästen att titta på i hoppning :love:

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 674
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: 95johsv
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
963
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst