Röda ögon?

J

Jordgubban

Jag köpte för någon månad sen en varmblodig travare som jag nu på senaste lagt märkte till har väldigt röda ögon.

Då min hovslagare var här senast så märkte hon det också, och tipsade mig om att testa fodertillskott som innehåller AD vitaminer.

Dock lade jag inte på minnet vad hon sa att jag kunde köpa, tänkte därför höra mig för om detta. Kanske sade hon Vetegroddar eller linfröolja. Någon som har erfarenhet av detta? Och kanske vet vad jag skall göra för att lindra?

Tacksam för svar!

Sv: Röda ögon?

Hur kan foder eller vitaminer kan hjälpa mot röda ögon (jag antar att det är bindhinnan/konjunktiva som är röd och då troligtvis inflammerad)?
Jag tror det är bäst att hovslagaren håller sig till hovvård och att du ska ta ut en veterinär för att göra en ögonundersökning.
lycka till!

mvh
/Evale

Liknande trådar

Hundhälsa Några funderingar bara.. Jag har tidigare kört MUSH röd, funkade skitbra nån månad men då min hund sen ändå verkade kunna bli lös i...
Svar
17
· Visningar
3 931
Senast: Pilot
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: Magiana
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
8 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka