Röda ögon

T

Trassel_tösen

Min boxer har enligt mig väldigt röda ögon men min bror säger att han bara är trött. Men jag tycker nästan dom hänger och att det ser jättehemskt ut. Vad kan det bero på att dom är så röda?? Vad kan man göra??
//LOuise

Sv: Röda ögon

Är det alltid eller bara för tillfället? Är de variga eller rinner mycket?

Nej dom är inte alltid jätteröda men nu tex ser dom helt hängiga ut. Inget var eller rinnande.

Min siste schäfer hade det så han fick kortisondroppar, som skulle tas en droppe var dag i ögonen. Höll på med det i 10 dagar, blev bättre, det röda försvann något. Efter nån månad fick han en grumlig hinna i ögonen som växte för varje dag. Efter ytterligare några veckor var han blind. Var nån form av starr. Sen förknippar jag kortisonen med blindheten. Vet inte, men fråga en veterinär. Fick heller aldrig reda på vad det var, han avlivades. Fruktansvärt jobbigt och ledsamt var det och dyrt blev det.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 178
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V