Röda ljumskar

A

Andra

Vår jämthund har blivit väldigt röd i ljumskarna och nu upptäckte jag att han har ett litet sår där. Antagligen har han kliat hål. Ska jag tvätta och kanske smörja med något speciellt?

Vad kan detta bero på?

Sv: Röda ljumskar

Så där blev vår vizsla förut oxå, till och från hela vintern och våren -11. Veterinären skrev ut kortisonspray som fungerade, men inte botade. Vi bytte foder till ett utan vete. Problemen minskade drastiskt, och nu efter ytterligare 2 foderbyten så har vi varit förskonade från det röda.
(Robur active and sensitive).

Något som oxå hjälpte var att tvätta med klorhexidinschampoo och smörja med en återfuktande salva efteråt.

Vår hund visade aldrig några tecken på att det gjorde ont eller kliade. Han blev bara väääldigt röd, och ibland med lite sårskorpa på ytan.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 898
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka