Röda linser

BulletForMyValentine

Trådstartare
Om jag vill ha linser i en gryta, tex korvstroganoff, hur gör jag då?
Måste jag koka dom först? Eller kan jag låta dom puttra med i korvstroganoffen från början?

Sv: Röda linser

Du kan låta dem puttra med maten men röda linser behöver bara 5-10 min. De ska inte koka för länge för då blir de helt sönderkokta. Så lägg i dem när maten är nästan klar och häll i lite extra vatten.

å andra sidan, när de röda linserna har kokt sönder så blir det mest bara som en redning, lite tjockare sås/soppa.

Jaha, det har jag aldrig provat. Brukar försöka få dem klara men ändå så att de håller ihop.

Jag brukar hälla varmt vatten från vattenkokare över linserna och låta dom dra där och sedan bara hälla i dem det sista.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
3 032
Senast: aiquen
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
Tjatter Varje sommar har vi en stor sommarfest med ett tema. Kläder, mat, musik och "pynt" mm följer temat. I år är temat film. Gästerna får...
Svar
3
· Visningar
334
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
574
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II