Som sagt, med nya moderna linser så är det inte ett problem. De släpper igenom väldigt mycket syre nu jmf med förut.Var det värsta jag visste att sova med linser när jag fortfarande använde dem, inte så nyttigt heller för ögat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt, med nya moderna linser så är det inte ett problem. De släpper igenom väldigt mycket syre nu jmf med förut.Var det värsta jag visste att sova med linser när jag fortfarande använde dem, inte så nyttigt heller för ögat.
Jag hade mina i vanligt vatten en natt och enda problemet var att de inte var ”hala” när jag sen satte in dem i ögonen utan liksom fastnade. Jag tror till och med att jag satte dem i munnen för att få dem halare av saliven…! Inte optimalt men blind blev jag då inte.En gång för längesedan hade jag mina linser i vanligt vatten varje natt i en hel vecka. Det gick bra men jag undrar vad som hade hänt om det gick dåligt. Kanske ska googla.
Ja, de är verkligen besvärliga att hantera när de är vattenlagda . Att inte jag kom på det där med saliven .Jag hade mina i vanligt vatten en natt och enda problemet var att de inte var ”hala” när jag sen satte in dem i ögonen utan liksom fastnade. Jag tror till och med att jag satte dem i munnen för att få dem halare av saliven…! Inte optimalt men blind blev jag då inte.
Okej har exakt noll erfarenhet av linser förutom den här tråden men har vi fått höra hur det gick med ts? Cuz I need to know!