Röda kläder- vilket kön?

Xazo

Trådstartare
Hur skulle du reagera om du ser en bebis i röda kläder, blir det automatiskt en tjej eller kille?

Lite nyfiken då jag håller på att sortera Tösas bebiskläder inför kommande bebis.

Sv: Röda kläder- vilket kön?

Beror nog på form/tryck. Rasmus har mycket rött men samtidigt ser jag framför mig kompisens dotter som hade mkt rött som bebis och dom kläderna var verkligen tjej-kläder.

kl

Ddet kan ju vara vilket som, förstår inte denna färghysterin.
Ok jag älskar rosa och fdottern har därför mkt rosa, men det roliga är att om vi är ute så tror alla att hon är kille: för att hon har brun overall :cool:.

Rött är jättefint på både killar och tjejer, gillar personligen kombinationen svart och rött :love:

Röda kläder tycker jag är helt neutrala så det kan vara vilket kön som helst om man endast går efter färgen. Sen beror det ju givetvis på vilken sorts kläder det är. En röd kjol är t ex väldigt tjejjig men det är pga av att det är en kjol.

*kl*

Jag förstår inte alls denna hysteri kring att det MÅSTE synas av vilket kön bebisen är ?

När E var mindre och hade bruna/blå/gröna kläder frågade någon om det var en pojke, det gör väl inget att dom trodde det ?

Jag har köpt en del rött till pyret i magen som sägs vara en pojke. Jag skulle inte klä honom i en rosa tröja med puffärm, men lika gärna som jag har blått till tjej köper jag rött till kille.

Har världens finaste lilla röda benetton-tröja som jag köpt på bebis-kill-avdelningen i Berlin.

Jag tycker också det är tråkigt med färghysterin. Går man in i lite finare butiker finns det en rosa och en ljusblå bebisavdelning. Trist!

Jag har köpt en del rött till pyret i magen som sägs vara en pojke. Jag skulle inte klä honom i en rosa tröja med puffärm, men lika gärna som jag har blått till tjej köper jag rött till kille.

Har världens finaste lilla röda benetton-tröja som jag köpt på bebis-kill-avdelningen i Berlin.

Jag tycker också det är tråkigt med färghysterin. Går man in i lite finare butiker finns det en rosa och en ljusblå bebisavdelning. Trist!

Jag håller med, tråkigt att det är så färgfixerat att allt till pojkar skall vara blått eller brunt och allt till flickor skall vara rosa

Calazirya skrev:
När E var mindre och hade bruna/blå/gröna kläder frågade någon om det var en pojke, det gör väl inget att dom trodde det ?

Rasmus hade blåa kläder och en chockrosa napp :D

"Åh vad söt han är...hon..han..??"

Det är nästan lite komiskt när dom stakar sig så ;)

- Vilken sööt pojke, vad heter han?
- Han heter Ella

:D

Mitt barn har turkos overall och knallröd mössa. Han är en hon enligt alla pensionärer vi träffar!

*kl*

Jag förstår inte alls denna hysteri kring att det MÅSTE synas av vilket kön bebisen är ?

För en del är det uppenbarligen jävligt viktigt att det syns, både bland föräldrar och iakttagare.

Om jag är nyfiken brukar Jag fråga "vad är den för något/vilken sort är det" en del blir faktiskt stötta och ibland kväser de ur sig ett "Mä! Det ser du väl! :mad:"
-"Ja just jävlar, den har en rosa tröja så då är det väl en bög :grin:"

Nötter, orka bry sig.

Ja jag upplever också att vissa föräldrar tar illa vid sig om någon skulle tro att deras son var en dotter och vice versa, det har jag så svårt att förstå..

Jag höll på att bli knäpp när jag skulle köpa julklapp till min kompis bebis! Jag gillar själv inte rosa så jag ville inte köpa något rosa men det var stört omöjligt eftersom ALLT var rosa. Nej, nu ljög jag kanske lite, vissa saker hade en annan färg men då var det den där j_vla fula katten på istället.
Då konstaterade jag snabbt att om jag någonsin får en dotter så kommer hon antingen se ut som en kille eller vara naken och det är lite trist tycker jag...

Hahaha eller så väljer man att öppna ögonen lite mer för det finns massor av unisexkläder också, men kanske inte på HM ;)

Rött tycker jag är en neurtal färg.
Min son har mycket röda kläder.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Zacci
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 592
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka