F
Fnyfniken
Sv: Röd stjärt på dagis
1: Inotyol är mycket effektivare än Idomin.
2: Personalbrist i all ära men hur lång tid tar det att sätta en klutt i baken? 10 sek?
3: Jag upplever att P*mpers ger problem med röda bakar mer än L*bero när något inte är idealiskt. När sonen har magsjuka och använder L*bero klarar han sig bra, med P*mpers går det åt skogen just då. Kanske finns några som är ännu bättre?
4: Stå på er, gå högre upp, till kommunen. Det SKA inte behöva bli såhär.
Fny
*kl*
Svarar många av er nu. Tack för alla era svar!
Jag smörjer henne egentligen efter varje blöjbyte med Idomin i förebyggande syfte. Har lämnat en stor tub Idomin på dagis också och sagt åt dem att använda den även om hon inte är röd. Men det har jag förstått att de inte gör, för några månader efter att jag lämnade den såg jag att den knappt var använd.
På dagis använder de vanliga skumgummilappar och vatten (alltså inga våtservetter). Hon har även egna blöjor, så de är samma blöjor som hon är van vid. Har även börjat med Up & Go för att det ska vara lättare för personalen att byta ofta.
Jag förstår också att det är fullt upp för personalen. MEN vi har ju uttryckligen sagt till om dessa problem under ett helt års tid nu, men det blir ju inte bättre. Hon har under hela sitt första år på dagis haft upprepade problem med detta. Händer minst en gång i veckan. Trodde att hon var överkänslig för något som gjorde bajset skarpt, men i sommar har hon verkligen ätit varierat och har som sagt inte haft röd stjärt en enda gång. Det som gör mig så förbaskad är att hon redan efter en dag på dagis hade problem igen trots att hon har varit problemfri hemma nu sedan juni. Efter två dagar hade hon sår. Jag menar - vi sa ju till på morgonen dag två att hon redan var röd så då om något borde de ju ha hållt efter henne så att det inte blev ännu värre.
Har talat om för henne att hon ska säga till om hon har bajsat. Ofta när man frågar henne om hon har gjort det säger hon "nej" och springer därifrån. Säkert tecken på att hon verkligen har bajsat. Hon är inte helt förtjust i att byta blöjor.
1: Inotyol är mycket effektivare än Idomin.
2: Personalbrist i all ära men hur lång tid tar det att sätta en klutt i baken? 10 sek?
3: Jag upplever att P*mpers ger problem med röda bakar mer än L*bero när något inte är idealiskt. När sonen har magsjuka och använder L*bero klarar han sig bra, med P*mpers går det åt skogen just då. Kanske finns några som är ännu bättre?
4: Stå på er, gå högre upp, till kommunen. Det SKA inte behöva bli såhär.
Fny