Maris_

Trådstartare
Hej!

Är det nån som byggt sin egen rockard? Vi funderar på att göra det med hjälp av en händig granne.

Hur har ni gjort i så fall? Har ni någon ritning? Vad gick det på? Finns det nån sida på nätet om det? Vad bör man tänka på?

Tacksam för tips!!

/ Maris

Inte byggt, men byggt om.
En vanlig enkel "soffrockard" till en mer körriktig rockard.
Har haft hjälp av en svetsfirma.
Du vill inte veta hur lång tid det tog.. :crazy:
Jag är helt enkelt inte tillräckligt kunnig och borde inte ha gett mig in i ett sån´t projekt.

Nu har grannen tillsammans med pappa gjort en liten skiss.
rockardskiss.gif

Vad tror ni om den? Mått har vi inga än så länge. Men tror ni det kan vara något att bygga vidare på så att säga? Svängel har jag ju förstått kan vara bra att ha, men hur ser en sån ut?

Vi har tänkt använda mopedhjul, och till fjädringen på sitsen har vi tänkt mcfjädringar, om jag nu förstått allt rätt. :)

Nå, vad tycker ni?

/ Maris

Hej!

Jag har med hjälp av mina äldre bröder fixat mig en shettisvagn!
Jag började att tänka på en rockard, men p.g.a att jag köpt loksele och att mitt körsätt skulle kunna vara så allsidigt som möjligt bestämde jag mig för en fyrhjulig vagn.
Jag tycker skissen verkar rätt bra.
Här är en bild jag hämtat ur Elisabeth Hjordvids bok, som jag tycker är rätt ok.
1.419454616.235501.jpg

M. v. h. Lisa

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
752
Senast: Red_Chili
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
944
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar