Rockard till Ard/NSV korsning - finns det?

trailtokan

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av att använda rockard till stora kallblod?

Det skulle vara så smidigt att ha en liten lätt vagn så att man kan alternera träningen ännu mer.

Nu kör vi med stora, tunga fyrhjulsvagnar och med kälke på vintern när vi inte rider.

En liten lätt tvåsitsig rockard skulle vara väldigt trevligt tycker jag. Får så stora hästar plats i skaklarna? Vad tror ni?

Sv: Rockard till Ard/NSV korsning - finns det?

ÅH! Trodde aldrig du skulle fråga!
Jodå! Det finns supersmidiga rockards för stora kallblod! Ibland finns riktigt många trevliga på annons som skulle funka HUR BRA SOM HELST!
Tänk på att den ska vara hög i sitsen, annars ser man ju INGENTING! Fjädring är ett måste! Och REJÄL och STOR! Skulle den nu vara för smal för din häst, kan man ju kanske reglera skaklarna (kapa av och rikta om /svetsa el dyl!)

Har själv haft flera som skulle passat kallblod bra, fast jag har bara haft en sketen sadelbräda däremellan...!:D

Jag fick tag på ett mkt välgjort hemmabygge till min Nordsvensk. Nu är inte min häst så stor men han är väldigt kraftig och bred. Man ser bra över hästen och den är helt underbart skön att åka i! :)
Som sagt hemgjord men kanske en modell som skulle passa?

246694_10150212293104648_568189647_6986001_2561266_n.jpg

Åh, vilken mysig liten vagn! Tack för bilden! Jag ska verkligen leta efter något liknande! :banana:

Mochas Cindy: Vad roligt höra att att det finns hopp om att hitta något! Tack för tipsen! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att detta inte är aktuellt på ett par år åtminstone men jag är lite otålig så vill gärna börja planerandet redan...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Ichigo
·
Körning jag har ända sedan jag började snegla på körningen velat ha en gigg med höga hjul för att göra mer dressyr och finkörning med. men vad...
2
Svar
20
· Visningar
4 685
Senast: Buck
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 045
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka