rockard från Mickes fyrhjulingar

S

sagalisa

Undrar om det är någon som har köpt en rockard från Mickes fyrhjulingar (www.mickesfyrhjulingar.se) och vad du tycker om den i sådana fall. Jag skall ha min till mina shettisar. Det blir mest motionskörning men kanske att jag vill gå någon kurs eller tävla på låg nivå i framtiden. Så vad tycker du?

Sv: rockard från Mickes fyrhjulingar

Både ja och nej. denna typen säljs även under namnet globus rockard i sverige, det är alltså en tillverkare i något annat land som säljer dem till olika försäljare i sverige, under olika namn. Men det är i grund o botten samma rockard och den fås i skåne från 2800:-

Det är en hobbyrockard, du kan inte tävla körtävlingar i den, det är den inte gjord för. Men för att åka ut en vuxen eller två mindre håller den nog för, på plant underlag ex grusvägar och ridbanor. Viktigt att hästen är bra inkörd för jag tror inte vagnen håller för en spark eller en dikeskörning.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 658
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 202
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025