Rockard från Jensa.nu?

Z

Zanni

Hej!, måste jag säja till alla! är ny här... :banana:
Jag undrar nu om det är någon som har en rockard till en A-ponny från Jensas Mek o smide i Mullsjö? Undrar om de är bra, lätta att köra och om det går att ordna en svängel till och baksels fästen? Kanske ni rekomenderar någon annan hyffsat billig rockard som är lätt att köra lite dressyr med?

Tack!! *ler*

Sv: Rockard från Jensa.nu?

Hej!

Jag har en rockard från Jensa men det är till D-ponny/häst. Men jag har en klubbkompis som också har en rockard därifrån till sin A-ponny. Svängel och baksele fästen är säkert inga problem att fixa, jag frågade honom och då fick jag det till.

Jag har kört hennes rockard en gång, tyckte skacklarna var lite långa, men det går väl att måttbeställa? Det är ingen fjädring på hennes och det är ju en nackdel. Men hon sa att Jensa skulle göra en ny vagn, den som jag har fast till shettisar istället. Du kan ju ringa och fråga honom.

//Ella

jasså, men det låter inget vidare då. om det är så mkt som ska till. får hoppas ja hittar en på något annat vis. om någon vet något så skriv gärna =O))
KRAAAM!

Jag förstår inte varför det inte låter något vidare:confused: Du får ju svängel och bakselefästen till, men det kan vara bra att säga till om det bara. Sen så skulle han ju fixa en vagn som är som min, med fjädring och högre säte till små hästar.

Vad vill du mer ha till då?

En kompis till mig hade en vagn därifrån, mkt lättviktig, vägde inte många kilo. Det jag reagerade på var att skaklarna var av TUNT metallrör, kändes enligt mig på tok för tunt.. Hennes häst blev rädd då de spände för en dag, och skenade iväg med vagnen bakom. Båda skaklarna gick av. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att de går av, men jag tyckte de var väl klena.. Jag bor i närheten av Mullsjö, men känner mig lite sådär att köpa vagn från dem..

Dwarf_stand.jpg

Liknande trådar

Hästvård Inser att rubriken låter katastrof. Men jag kommer ta hem en ponny. Han rids/körs idag 4-5 gånger i veckan i skogen och lätt dressyr på...
Svar
13
· Visningar
2 183
Senast: MaRomer
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 704
Senast: Hedinn
·
Körning Min travare körs idag med remsele, långbrösta och rockard gjord på bilaxel. Förspänd på vanligt sätt med skaklarna fästa i däckeln med...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Cilva
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hanhundar och löptikar
  • Nosework-tråden