Robotgräsklippare hos barnfamilj med hundar

Vi har en modell större än den du tipsade om TS, våran är inställd på att bara gå dagtid. Tror den är inställd på fram till kl. 21. Kör över hundarnas leksaker utan problem, knivarna kan såklart bli lite slöa men är lätta att byta. I övrigt så skönt att slippa klippa gräs och gräsmattan blir väldigt fin! :)

Jag tänker att vi måste ju ändå plocka leksaker inför gräsklippning nu, så själva plocket är nog det samma. Men det vore ju skönt att spara timmarna det ändå innebär att klippa gräset...

Jag ska klura lite på hur vi bäst löser det med klippning av fram- och baksida. Det är baksidan som är inhägnad, men vi har grindar på båda sidor av huset.

Jag tänker att vi måste ju ändå plocka leksaker inför gräsklippning nu, så själva plocket är nog det samma. Men det vore ju skönt att spara timmarna det ändå innebär att klippa gräset...

Jag ska klura lite på hur vi bäst löser det med klippning av fram- och baksida. Det är baksidan som är inhägnad, men vi har grindar på båda sidor av huset.
Exet och jag hade också automover, baksidan var inhägnad. Vi löste det med att ha två olika separata slingområden och två laddstationer, sen flyttade vi den varannan dag ungefär. Men det är drygt tre år sedan så det kanske finns bättre lösningar idag. :)

Det är underbart med automover! Våra går på dagtid och det enda som verkligen ställer till det för dem är typ märgben modell större :p
Jag tror du kan lägga en "gåslinga" i grindarna och lämna dem öppna för automovern, annars så hittar den nog igenom ändå bara grindarna är öppna.

Mammas granne med världens minsta gräsmatta har en såndär. Naturligtvis gick den natteid också. Förstår inte riktigt nyttan när man har världens minsta gräsmatta men..
Jag älskar att klippa gräsmattan så jag skulle inte vilja ha en själv, verkar ohemult dyrt för att få en bra också. Och jobbigt att plocka leksaker hela tiden om den ska gå ofta :angel:

Skotta snö däremot. DET kunde en robot fått göra. :p

Min robot är min bästa vän :angel: jag har mycket gräsmatta och eftersom jag pga sjukdom har otroligt begränsad energi så är inte gräsklippartid något jag vill lägga min energi på. Jag har en Sileno 1600, den har en massa inställningar men jag sätter på min själv när jag tycker vädret tillåter. Jag tar alltid in den innan den börjar skymma. Hunden flyttar sig (fast nu ser han dåligt så jag håller koll på honom) katten brukar sitta och titta på den på avstånd. Min går att ställa in zoner på, jag kan alltså säga till den att klippa zon 1 80% av tiden och zon 2 20%

Jag är verkligen supernöjd med att ha den, min mamma köpte en efter jag köpte min med, hon har värk i händerna som alltid blev sämre av att klippa gräset. Hon är också otroligt glad att hon köpt en

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Jag går på valpkurs med min lilla schnauzertik som är 5,5 månad nu(numera kallad grundkurs då inte alla hundar är valpar i gruppen). Som...
2
Svar
39
· Visningar
5 179
Senast: Sandra78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar