Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Neatos modeller säger ju att deras är för djurägare.Vilken städrobot är bäst om man har stora, strävhåriga hundar som drar in mycket sand förutom håren de fäller? Finns det någon hundägare här som har en modell att rekommendera?
Tack för sakkunnigt svar! Då ska jag börja googla....Neatos modeller säger ju att deras är för djurägare.
Köpte vår efter rekommendation av hundägare som har finska lapphundar. De hårar, men är väl inte strävhåriga. Däremot är deras tassar sand och lersvampar.
Det ser alltid inystädat ut hos dem. Trots hundar och ungar i värsta åldern (ur städsynpunkt).
Deras går varje dag.
Vi är supernöjda med vår i alla fall. Med grusplan, tonåringar hemma, räcker det att den går varannan dag.
Enda nackdelen är att den inte går i trappor och inte tar listerna.
Har testat en Roomba, men det var länge sedan. Neaton upplever jag bättre, men Roomban har säkert uppgraderat sig.
Du kommer säkert att få många fler svar.Tack för sakkunnigt svar! Då ska jag börja googla....
Vi har en cleanmate S800. Superbra. Klarar normalt grus och hår utan bekymmer. Dessutom till ett väldigt trevligt pris. Våttorkningen är jag däremot inte så imponerad av.
Har oxå en cleanmate S800 köpte den billigt bättre begagnat, har helt klart varit värd pengarna. har inte ens brytt mig om att testa våttorkningen vi har en labradorblanding som fäller en hel del periodsvis och 4 katter.
Den går dagligen och är full av grus och hår - behållaren är lite i minsta laget men gissar att det är så på de flesta. fick köpa nya borstar efter ett år, men troligen för att jag själv är långhårig och då fastnar håret i borstarna och trasslar ihop dem. Dock är det väldigt lätt att tömma och att ta bort borstarna och även göra rent dem. Gissar att de flesta robotdammsugare har svårt med hörn och längst med kanter av lister så man får fortfarande göra en "findammsugning" ibland med stora maskinen, men med tanke på hur mycket hår och skräp den tar upp dagligen så blir mängden mycket mindre. Jag är nöjd med den med andra ord.
1,5 cm klarar vår på trösklar även om den ibland om den kommer rakt på kan stå och joxa ett tag innan den kommer över. Kommer den snett på glider den över direkt. Sådana här mattor https://www.kilandsmattor.se/softy-antracit-dorrmatta.html klarar vår iallafall men den fastnar på den här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10230562/ Förmodligen för att drivningen inte fungerar på den typen av underlag, den tror att den hänger i luften och ber om att få bli flyttad till "en safe space". Tjockare mattor än så har vi inte.Hur höga trösklar klarar dom? Och fixar dom tjocka mattor?