Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp först. Det funkade på mig i alla fallFunderar på om jag ska köpa en som motivation till att hålla bättre ordning.
Eller hålla bättre ordning först och köpa en sen som belöning?
Funderar på om jag ska köpa en som motivation till att hålla bättre ordning.
Köp först!Funderar på om jag ska köpa en som motivation till att hålla bättre ordning.
Köp först! Det är en bra motivation (även för små barn) att man behöver ställa/lägga sina grejer så att roboten kan komma fram.Funderar på om jag ska köpa en som motivation till att hålla bättre ordning.
Köp först! Det är en bra motivation (även för små barn) att man behöver ställa/lägga sina grejer så att roboten kan komma fram.
Mattor är inga problem. Fontän och foderautomat beror nog på, den kommer köra emot så det beror på om vatten och foder flyger iväg överallt då?Åh vad sugen jag blir på en robot! Men det funkar väl inte med vattenfontän och foderautomat på golvet? Och mattor. Vi måste ha mattor annars blir det så kallt på golvet.
Jag vet inget om det märke ni funderar på, men ang trösklar så beror det en del på hur de är utformade. 2-2,5 cm kan funka.Alltså jag har suktat efter en robotdammsugare i flera år, men aldrig slagit till. Främst för att vi alltid bott förhållandevis litet och de har varit ganska dyra.
Såg nu att det senaste åren kommit uppstickare som t.ex. Xiaomi, som också verkar vara riktigt bra i sitt prissegment. Blev sugen på att återigen införskaffa en robotdammsugare...
MEN, just nu bor vi i en 3:a där samtliga rum har höga trösklar. In till gästrummet och badrummet lär nog ingen robot ta sig över trösklarna för de är omkring 5 cm höga. Till sovrummet och köket är trösklarna omkring 2-2,5 cm. Frågan är om Xiaomin ens klarar våra ”låga” trösklar.
Frågan är alltså - är det ändå värt att skaffa sig en robotdammsugare? Man förlorar väl mycket av syftet om den inte kan ta sig in i rummen på egen hand. Känns sådär kul att behöva vara hemma varje gång den städar och särskilt att man ska behöva gå efter den och lyfta in i varje rum...
Jag vet inget om det märke ni funderar på, men ang trösklar så beror det en del på hur de är utformade. 2-2,5 cm kan funka.
Du kan köpa Roomba kring samma pris, beroende på modell och kampanj. Titta tex på robotexperten, såg att de har rejält prissänkt nu!Ja, t.ex. Neato och vissa Roomba verkar ju kunna klara 2-2,5 cm, men de är också mycket dyrare än de nyare (och annars så gott som likvärdiga?) uppstickarna. Får klura lite till.
Ni som har en Xiamo s5, hur klarar den trösklar?
Du kan köpa Roomba kring samma pris, beroende på modell och kampanj. Titta tex på robotexperten, såg att de har rejält prissänkt nu!
Den jag har (966) är just nu nedsänkt till 4500 krTror dock det främst verkar vara de dyra roomba som klarar högre trösklar, men ska kolla i alla fall! Tack för tipset! Annars får vi väl i värsta fall bara vänta tills vi väl hittat ett hus.
Mattor är inga problem. Fontän och foderautomat beror nog på, den kommer köra emot så det beror på om vatten och foder flyger iväg överallt då?
Man kan också sätta upp avgränsare så roboten inte kör där.
Vår xiaomi kör runt vattenfontänen så där har vi aldrig haft något problem. Däremot kör den runt på min hunds matskål då den är lägre än sensorn.Åh vad sugen jag blir på en robot! Men det funkar väl inte med vattenfontän och foderautomat på golvet? Och mattor. Vi måste ha mattor annars blir det så kallt på golvet.
Vår xiaomi kör runt vattenfontänen så där har vi aldrig haft något problem. Däremot kör den runt på min hunds matskål då den är lägre än sensorn.