Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Jag har en aning om vem A_Z och NakenJanne är. Har förstått att A_Z nog vet vem Jochen är, men jag har inte räknat ut det än. Även Godzilla är oavslöjad för mig just nu.
Vad det nu hjälper i teoriandet...:meh:
 
DL 2 snor tjuven sian från paow, men måste skicka den vidare, så dag 3 har den som tjuven skickar till fått sian.
lyckades den skicka till en ulv, och om så - vem siade ulven/arna? Hittade de tjuven, om så - går det att få fram i leken?? (troligen inte, de bör ju hållt den infon för sig själva isf).

DL 5 snor tjuven käket från Smail.

Så tredje tjuveriet = vad - när? inte sian. och inte heller ngn spioninfo, tror jag, för molle verkade ha fått sin och lyckats skicka till dagen efter.

Ängeln? Nattvakten? Draken? Inget?
 
D
DL 2 snor tjuven sian från paow, men måste skicka den vidare, så dag 3 har den som tjuven skickar till fått sian.
lyckades den skicka till en ulv, och om så - vem siade ulven/arna? Hittade de tjuven, om så - går det att få fram i leken?? (troligen inte, de bör ju hållt den infon för sig själva isf).

DL 5 snor tjuven käket från Smail.

Så tredje tjuveriet = vad - när? inte sian. och inte heller ngn spioninfo, tror jag, för molle verkade ha fått sin och lyckats skicka till dagen efter.

Ängeln? Nattvakten? Draken? Inget?
Det finns ju inte så mycket att sno och hade den gått på Nattvakten så hade ju Olinda drivit på. Hoppas jag.

Ser att min telefon tycker att jag pratar om tavlan och inte om en ulvleksroll... :p
 
Nu citerar jag och postar allt eftersom, orkar inte strukturera det mer.

Här är ett av citaten som trillade bort i... förrgår(?)
Äsch, jag måste ha somnat precis innan uppdateringen :p

Det var ju kass att vi blev av med spionen, jag blev också ganska chockad av det avslöjandet... Jag hade iaf lite rätt i att välja Zubeyde över Molle, eller, rätt vet jag ju inte, men inte helfel i alla fall.

Men jag blir lite förvirrad över Molles kommentar om Zubeyde och att hon borde vara kvar för sin multisax? Känns ju lite som någon slags hint och Zubeyde själv tror Molle har siat henne (??), men det är väl bara siaren själv som hunnit med sin sia?

Det Molle skriver om paow och Kitty känns också intressant, han verkar ju inte ha dem som speciellt goda i alla fall. Känns som att detta kräver mer tankeverksamhet än jag är kapabel till just nu :yuck:. Kommer jag fram till någon snilleblixt försöker jag komma in med den innan DL. Annars hoppas jag att jag är kvar och kan nysta vidare imorgon :nailbiting:.
Tolkar Molles "testamente" på ett sätt som är positivt för onda.

Jag har inga problem med dina teorier men jag tolkar dem inte som gospel.

Var är de onda då?
Bland dem som syns minst? JMB hade ju en teori om att ligga lågt så vi kanske ska vända blickarna mot exvis @Mirre_Hammarling? @Smail?
A_Z prickar här två onda :up:
 
Lite lustigt att Zubeyde nyss var så övertygad om att hon inte var said. Och nu lika övertygad om att hon är said.
Nåja.
Spionen borde ju iaf ha vetat en person som ganska säker god, ängeln. Gissar att ängeln skyddade sig själv första natten.
I övrigt - det är alldeles för förvirrande och för manga människor här :eek:
Här är det som någon tog upp igår(?)
Visst, att vara siad är inte samma som att vara ängel och skydda sig själv, men för spionen är det det närmaste sia man kommer, faktiskt kan den kankse vara säkrare på just ängeln än den som siades?
 
Diverse ulvinlägg från dag 3 - när tjuven delat ut sian till någon.

Nakenjanne röstar på zubeyde med teorin att FQ skulle ha avstått att rösta på henne för att hon är ulv, och jag saknar lite resonemanget om varför det skulle vara så. Det bjuder inte Janne på och det gör mig lite suspekt inställd till honom just nu, han är på listan över folk jag vill kolla närmare på.

Godzilla (21:56) skriver ett långt inlägg, fokuserar på de som varit uppe till diskussion, men jag blir inte helt klar i logiken om varför fokus ska bibehållas på de som redan är i rampljuset. Det känns lite avgränsande på ett sätt jag inte förstår, men kanske låg tidsbrist bakom? Jag kommer att kolla närmare på Godzilla också framöver.
Jochen röstar på Kitty (21:59) med en motivering om att hon hade en skum teori (den om röständringen). Jag har dålig koll på Jochen, en del han skrivit håller jag med om och skriver en del. Inte nog för att jag ska kunna sätta honom åt något håll just nu. Jochen skriver flera inlägg efter dagdl om att han inte vet om han överlever nattdl och jo visst det vet ju ingen, men det känns väldigt betonande, jag får lite vibbar av att han vill få sig att framstå som god. Eller så är det bara vanlig velighet, men det får mig lite uppmärksam på honom när han tidigare inte gjort något som får mig att tänka att han är ond.
Ska kolla närmare på både NakenJanne och godzilla, men inte jochen?

Godzilla tyvärr en som är alldeles för osynlig för att jag inte ska börja fundera. Han röstade på BarenMolle i DL1 med en motivering som han mer eller mindre snott av mig. Känns lite som att göra det enkelt för sig att inte komma med egna tankar alls. Så kom igen nu grabben och visa lite hjärnmuskler
Naken-Janne snubben under myggnätet har inte gjort myckte väsen av sig. Han har missat en röstning men hade nog tänkt sig att rösta på paowsan och i DL2 så röstar han på Zubeyde. Jag tycker att den här snubben också gör det lite för enkelt för sig han med. Visst tänkte jag också på att Zubeyde kunde vara ond som Qristina valt att inte rösta på - men med risk för att upprepa sig - med BarenMollens utpekande om Zubeyde som en han ville ha kvar så tror jag att Naken-Janne var fel ute helt enkelt. Nu måste Näcken vakna lite och komma med nånting nytt om han inte ska sällas till de jag tycker är för osynliga och medsmygande
Jochenmbaguetten jahaaaja. Den här killen känns hal som en ål, MEN jag tror faktiskt att han inte är i pakten, om Qristina följt en ulv i DL1 så tror jag snarare på att det är Kitty än baguettmannen. Det är hans röständring till Qristina som får mig att tro att det är så - om han vore i pakten så skulle han varit mer på tårna att se om någon följde honom och inte röstat på den. Tänker jag.
Godzilla och NakenJanne ska "komma igen" och "vakna" Jochen hal "men troligen inte i pakten"

Kan det vara så enkelt?
 
Sida 27-ish när Jochen skriver av sig för han tror han kommer åka ut...

Alltså. Jag vet inte, jag tycker det känns genuint. Samtidigt kankse det är lättare att "låtsas vara god" när man faktiskt inte vet vilka de andra onda är? Att det då är lättare att vara genuin för man behöver inte dölja något... ??
 
Nä, I mina ögon är det fortfarande inte ett klart besked att du är said god faktiskt. Sen sager jag inte att det kan vara så men jag tycker det är konstigt att Molle isåfall inte skrev mer I sin sammanställning om dej än vad han gjorde..det känns lite väl kryptiskt för att det ska vara tydligt för mig. Sen kanske det är tydligt för andra, må så vara men man måste ju gå på vad man själv laser.
Okej, en tanke. Vid det här laget i leken hade jag räknat ut vem Z_S var, men jag tänker att om man inte gjort det så kanske man reagerar annorlunda?
Eller så är det så att NJ vill bibehålla tvivel mot Z_S för att han är på onda sidan och faktiskt tror att hon är god?

Här är alltså BarenMolles inlägg som det blivit så mycket snack om. Jag tycker ju då att han verkar ganska osäker på både paow och Kitty, vilket får mig att tveka på det här med om paow verkligen har siat Kitty?

Samtidigt ser ju verkligen paows "pudelinlägg" ut som att hon har siat. Och med tanke på Qristinas röst på paow borde hon inte vara med i pakten. Och inte skulle väl en god som inte har info göra en så tydlig helomvändning?

Då finns alternativet kvar att paow är tjuv. Jag tycker inte jag har sett något som tyder på det, men å andra sidan kan väl en tjuv uppföra sig lite hur som helst. Jag har fått ett litet scenario på hjärnan, känns dock lite väl långsökt. Men om paow är tjuv, och stal från Kitty, som visade sig vara ulv, så skrev hon det inlägget om vändningen ang Kitty för att signalera till lyan? Och så blev det bonus att vi trodde att det var sia inblandat?

Jag har läst biten om Zubeyde igen också, det som hon menar att hon tror hon blivit siad, och nu tror jag mer att jag fattar hur Molle menade. Han pratar alltså om Qristinas röständring och varför hon valde att lägga rösten på just Gunilla och inte honom själv, Zubeyde eller Olinda (vet dock inte varför hon hamnade med i det resonemanget, kanske hade han missuppfattat något där.

Jag känner mig inte speciellt säker på att Zubeyde skulle vara siad. Men visst, möjligheten finns så jag är inte så pigg på att rösta ut henne idag även om hon var mest skum för mig igår.

Håller med om att det vore bra att få bättre koll på de lite mer anonyma spelarna också, men samtidigt så är det ju lättare att nysta i en ända där man redan har info. Typ som när man spelar Röj, man börjar ju inte slumpmässigt klicka runt på flera ställen utan man börjar någonstans och sedan jobbar man sig utåt med hjälp av den informationen man får. Därför har jag mest koncentrerat mig på de spelare som varit "på tapeten".

Jag vill ju gärna känna att jag har väl underbyggt för min röst, och att lägga en helt udda röst känns också ganska meningslöst.
Tar med detta också, men har inga kommentarer om det än.
 
DL 2 snor tjuven sian från paow, men måste skicka den vidare, så dag 3 har den som tjuven skickar till fått sian.
lyckades den skicka till en ulv, och om så - vem siade ulven/arna? Hittade de tjuven, om så - går det att få fram i leken?? (troligen inte, de bör ju hållt den infon för sig själva isf).

DL 5 snor tjuven käket från Smail.

Så tredje tjuveriet = vad - när? inte sian. och inte heller ngn spioninfo, tror jag, för molle verkade ha fått sin och lyckats skicka till dagen efter.

Ängeln? Nattvakten? Draken? Inget?

Först - Robban och Alex: :bow: till er som håller igång! Jag har tappat stinget. För det känns helt hopplöst. Tjuven visste inte vilka ulvarna var så hens aktivitet behöver över huvud taget inte synas i leken:crazy:. Att det skulle finnas en ulv kvar låter osannolikt men inget är väl omöjligt. I så fall skulle jag gissa på Robban, för då är det briljant spelat att driva på för att hitta tjuven och vara med och rösta ut goda tills det förhoppningsvis bara är två kvar och då - SMASK, SMASK och onda har vunnit med en ulv och en tjuv kvar.:laugh: Det var ett så bra scenario att jag nästan börjar tro på det MEN det blir ju SKITMÅNGA onda från början om det skulle finnas en ulv till!

Beträffande vart sian tog vägen så gav väl tjuven den till någon hen TRODDE var ulv. Var den hamnade vet väl bara den som fick den. Jag har snokat lite efter tecken på att någon av ulvarna skulle siat någon och inte hittat något. Men varför skulle det synas i leken? Om inte ulvarna prickat tjuven då, men det behöver ju inte märkas det heller.

Sen kan ju sian ha hamnat hos någon tjuven trodde var ulv men som är god. I så fall bör det väl synas som en vanlig godförklaring.
 
Sida 27-ish när Jochen skriver av sig för han tror han kommer åka ut...

Alltså. Jag vet inte, jag tycker det känns genuint. Samtidigt kankse det är lättare att "låtsas vara god" när man faktiskt inte vet vilka de andra onda är? Att det då är lättare att vara genuin för man behöver inte dölja något... ??
Jag är inte tjuv, men det är helt ok om ni lynchar mig för jag bara ORKAR inte (försöka) gå igenom leken från mobilen!
 
Men varför är jag tjurskallig bara för att jag inte ser det du tycker är självklart? Alla laser ju och tolkar information olika och för mig är det inte uppenbart. Det är väl jättetrevligt om du är said god, då finns det ju iallafall en person som "säkert" är god. Men eftersom jag inte ser det så uppenbart som du gör det, så vågar jag inte tro på det. Och då är det väl klart att det skaver I mina ögon när du godförklarar dig själv om och om igen.
Dessutom känns det som att det blir alldeles för mycket focus på detta, till ulvlarnas fördel förmodligen.
Angående att vidga vyerna så diskuterar väl de flesta ungefär samma personer just nu så isåfall är det nog fler som behöver vidga sina vyer.
Mer NakenJanne.
Och jag vet fortfarande inte vad jag tror om det...
 
Först - Robban och Alex: :bow: till er som håller igång! Jag har tappat stinget. För det känns helt hopplöst. Tjuven visste inte vilka ulvarna var så hens aktivitet behöver över huvud taget inte synas i leken:crazy:. Att det skulle finnas en ulv kvar låter osannolikt men inget är väl omöjligt. I så fall skulle jag gissa på Robban, för då är det briljant spelat att driva på för att hitta tjuven och vara med och rösta ut goda tills det förhoppningsvis bara är två kvar och då - SMASK, SMASK och onda har vunnit med en ulv och en tjuv kvar.:laugh: Det var ett så bra scenario att jag nästan börjar tro på det MEN det blir ju SKITMÅNGA onda från början om det skulle finnas en ulv till!

Beträffande vart sian tog vägen så gav väl tjuven den till någon hen TRODDE var ulv. Var den hamnade vet väl bara den som fick den. Jag har snokat lite efter tecken på att någon av ulvarna skulle siat någon och inte hittat något. Men varför skulle det synas i leken? Om inte ulvarna prickat tjuven då, men det behöver ju inte märkas det heller.

Sen kan ju sian ha hamnat hos någon tjuven trodde var ulv men som är god. I så fall bör det väl synas som en vanlig godförklaring.
Ja, det är ju det som är haken med det hela.
Det enda tjuv-relaterade som jag kan tänka mig märks i leken är om en ulv fått sian och prickat tjuven. Men , som sagt Varför skulle de låta det synas i leken?
Men det är det enda jag kan komma på att titta efter.
 
Jag är inte tjuv, men det är helt ok om ni lynchar mig för jag bara ORKAR inte (försöka) gå igenom leken från mobilen!
Jag kommer göra så gott jag kan, och orkar. Och ska försöka citera saker, så kan du läsa det, om du litar på mig ;)
Alexandra är nog ändå en som jag tror är god, baserat på hur tidigt hon tog upp misstankar mot ulvar, Mirre och Samir eller Smail. Så henne har jag faktiskt lagt åt sidan, även om jag kanske inte borde... (nojjig:nailbiting:)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp