Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Ja, det är ju det som är haken med det hela.
Det enda tjuv-relaterade som jag kan tänka mig märks i leken är om en ulv fått sian och prickat tjuven. Men , som sagt Varför skulle de låta det synas i leken?
Men det är det enda jag kan komma på att titta efter.
Eftersom käket stals så sent finns det ju ingen anledning för ulvarna att outa sig. Om tjuven snor käket tidigare måste ju lyan (vanligen i form av den bestulne vars identitet tjuven då känner) försöka styra tjuven så att hen inte äter en ulv. Men käket får väl bara stjälas en gång?

Går Gullans tvilling att identifiera? Kan ge ledning, inte till tjuven men till någon god.

Nu måste jag sluta och återkommer inte på några timmar tyvärr. Oavsett roller - :bow: för att ni håller igång!
 
Eftersom käket stals så sent finns det ju ingen anledning för ulvarna att outa sig. Om tjuven snor käket tidigare måste ju lyan (vanligen i form av den bestulne vars identitet tjuven då känner) försöka styra tjuven så att hen inte äter en ulv. Men käket får väl bara stjälas en gång?

Går Gullans tvilling att identifiera? Kan ge ledning, inte till tjuven men till någon god.

Nu måste jag sluta och återkommer inte på några timmar tyvärr. Oavsett roller - :bow: för att ni håller igång!
Det står "bara från en spelare en gång" så det betyder väl teoretiskt att käket kan ha snotts fler gånger...

Hade en tanke om tvillingen, men det var ett tag sedan, ska se om jag kan hitta tillbaka till inläggen för att se om det fortfarande håller...
 
@Harald_Treutiger
Ska vi se till att leken slutar ikväll?? Om alla har tid, så kör vi DL efter DL tills det är över, jag känner i alla fall att efter det jag orkar gräva fram tills DL får räcka, jag kommer inte att bli klokare av en dag till.

@NakenJanne @Godzilla
Helt ok för min del.
Jag kan köra första DL när alla röster inkommit?
Tidigast kl 19 dock.
 
Äh, de sista citaten från "tjuvsiadagen"
Det här med förnuft (bristande!) och känsla (svag!) dårå...

Jag har inte avskrivit @Jochenmedbaguetten som ulv som blev följd av Qristina DL1 men apropå just känsla så tyckte jag JMB kändes rätt genuin i sina tankar efter DL igår när hen trodde hen skulle ryka. Dock så tror jag att det bakom baguetten döljer sig en rutinerad spelare som har en tendens att låta vettig i mina öron oavsett var hen har sina sympatier. :cautious:

@Zubeyde_Simsek känns alldeles för ivrig att påpeka hur god hon är (det är det som skaver här apropå vad du frågade i natt :)) men jag tror faktiskt inte hon är ond. Obs att jag inte har några som helst belägg för varför jag tycker det men det var det här med känsla då...
Däremot tycker jag hon är snar med att godförklara både JMB och @Martin_Melin på rätt lösa grunder och just polisen är jag ogrundat misstänksam mot.
Det känns som om polisen och Zubeyde bondat lite och jag undrar varför?
Ponera att Zubeyde är god och polisen ond och polisen spelar på gamla meriter sas? Två spelare som i vanliga fall är goda vänner och har hittat varandra under anonyma nick? HElt lösa funderingar men min hjärna rör sig i de banorna just nu.

Postar och fortsätter i nästa...

Jag kan kanske reda ut lite av det kryptiska själv. Jag uppfattade det på samma sätt som @Martin_Melin dvs att @paow siat @Kitty_Jutbring och därför gjorde en kovändning. Men - liksom Martin (som skrivit om det, jag orkar inte leta inlägg på telefonen) insåg jag att tjuven kan ha snott sian och om tjuven då siat en ulv så kanske hen, om hen är djärv, låtsas vara siare och godförklara ulven. Samtidigt tänker jag att den riktige siaren då borde protestera...

Summan är att jag inte vet ett skit var jag har paow och Kitty. Utom att jag fortfarande inte tror paow är ulv, baserat på Qristinas röst.

Just nu lutar jag åt att du har rätt, @Olinda - att det inte var någon sia inblandad i vändningen utan att en helt annan person siats.

Tja jag håller väl med er andra. Att jag inte kan se det som Zubeyde hävdar är tydligt innebär inte att jag på något sätt är övertygad om att hon är ond. Bara att det skaver att hon godförklarar sig själv så hart..
Jag kämpar med att inte somna under myggnätet igen, skall försöka hålla mig vaken och gå igenom liken.
 
Jag tycker att Jochen känns genuin nu igen ;)

Såatte.... Han följde A_Zs röst på Mirre i M_M-lynchen, det skulle väl kunna tala för godhet - right?

*sätter på julmusiken och kavlar upp ärmarna*
 
Går ni till inlägget ovan finns länkar till inläggen från zubeyde jag klistar in nedan:

"[...]Mirre är även hon en jag håller misstänkt, att hon lägger en tidig röst på mig idag hjälper ju inte till för hennes del - jag har en fundering om Mirre som tjuv? Som försöker visa sig för ulvarna genom att rösta på någon hon tror att de vill ha ut? Eller så är hon ulv och då är rösten logisk också...[...]"
samt
"Jag håller med Alexandra_Zazzi i hennes röst på Mirre, hon har inte gjort något direkt för att föra leken framåt, jag tycker att hon röstat "bekvämt" och jag har dessutom en fundering över henne som tjuv , oavsett vilket, ulv eller tjuv så ska alla onda ut för att goda skall vinna, och tjuven kan ställa till det så inte helt fel att få ut den heller.
Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling"

Och jag vet inte riktigt vad jag ska läsa in här, tycker att det är en rimlig misstanke men jag vet inte om det verkligen tyder på att hon sitter på extra info? Hon låter inte mer misstänksam mot henne än mot någon i inlägget där det översta är hämtat från, och hon kan ju knappast ha fått veta saker om fem spelare i spioninfon. Vet inte heller vad i spioninfon som kan peka ut tjuven? Vem siaren gett paket till, vem tjuven tjuvat av, vem ängeln skyddar (vet hon redan), vilka som blir kärlekspar kanske, men det visste hon ju. Eller har jag missat något uppenbart här? Hon kan ju utesluta någon som tjuv, kanske tom två om förmågan visade vad tjuven gjorde med den, tex spioninfon innehöll både vem tjuven tjuvade av och vem som siades, om hon redan listat ut vem som var siaren, och då tjuven tjuvade av siaren. Dock kan hon ju ha listat ut en god, om det var så att ulvarna försökte äta en immun person och inte den som skyddades, för visst fick hon väl infon den natten ingen åts?

Sedan kan ju sådan info hjälpa en att pussla ihop det mer, men just nu lutar det för mig åt att rösta på Mirre baserat på de teorier som förts fram och inte pga zubeydes ev info.

Och eftersom jag måste hoppa i duschen nu om jag ska hinna med tåget så blir det så, baserat på märkliga röster och ev utstickande beteende som skulle kunna vara en hint till lyan: Samir röstar på Mirre_hammarling
Alltså, @Alexanra_Zassi
Jag vet inte riktigt vilka hintar jag letar efter ang. ev stulet käk och ulvar och så.
Men trillade över detta inlägget som är ett citat på Godzilla och tänker att om det är Samir som är bestulen så visar han här att Mirre är ulv - men sen åker mirre/hoppar av, och då vågar inte tjuven käka? alternativt prickar nattvakten?
 
Samlade ihop lite citat när jag kollade igenom polisens inlägg.











Här tycker jag väl att hon visar att hon hade fått spioninfon och gav två förslag på vad som hade hänt. Hon borde ju ha sett i infon vad som hände. OM de inte försökte käka henne så vet hon ju vem som är nattvakten?! Alltså en person hon borde hållit som god.


Det här tog jag med för att jag blir lite spooky över att polisen flera gånger återkommer till att Jochen borde vara god. Klart att som ulv så skriver man ju även om goda som goda och vissa försöker man väl misstänkliggöra (vilket det ju känns som att han försökte göra med Kitty) så frågan är ju vad hans agenda är kring Jochen..
Här har NakenJanne citerat en bra konversation ang. det uteblivna käket DL 2(?) Så just det käket tror jag inte var snott, däremot som sagt, DL 4, kanske?
 
Borde egentligen jobba, men har man rast måste man ju kolla hur det gick i leken.
8 deltagare kvar om jag minns vad käre Harald skrev.
Och visst är det tre ulvar och fåret vi fått ut av de onda? Tjuven är kvar men frågan är hur många ulvar?
Det kommer inte så mycket mer från mig inatt, tycker det är svårt att leka från mobilen och snart är rasten slut. Får kolla igenom mer när jag vaknat imorgon om jag är kvar då, men jag tror det är andra som har större risk för att bli käk tyvärr.
@Kitty_Jutbring har gjort en ordentlig genomgång såg jag iallafall. Har dock svårt att ta in något just nu men tycker hon hittar en del att fundera över imorgon.
Vet inte vad jag vill med detta citatet riktigt, mer än att jag som jag skrivit innan har en tanke om vem som döljer sig bakom janne, och att känslan jag får här också är genuin.
Så... Jag lutar nog faktiskt åt Godzilla för tillfället. Ska läsa lite till bara...
 
Vet inte vad jag vill med detta citatet riktigt, mer än att jag som jag skrivit innan har en tanke om vem som döljer sig bakom janne, och att känslan jag får här också är genuin.
Så... Jag lutar nog faktiskt åt Godzilla för tillfället. Ska läsa lite till bara...
Jag tycker också att Janne verkar genuint förvirrad i diskussionen om Zubs sia. Dock vet jag inte om det säger att Janne är god. Jag är inte hundra på att du är god heller, Robban (mitt eget scenario om ulven som väntar till det står 2 - 2 har satt sig i mitt huvud:rofl:). Men du för leken framåt på ett föredömligt sätt så när jag nu lägger en tidig röst gör jag det inte på dig. Den som känns mest smygande är ändå @Godzilla och tjuven bör väl försöka vara smygande? Bör vara ett framgångsrecept.

Jochenmedbaguetten röstar på Godzilla
 
Tja, eftersom det ändå är däråt jag känner att jag lutar idag så kan jag lika gärna rösta nu, innan jag går ut i kylan.

Robinson_Robban röstar på Godzilla

För att hen känts smygande, och kommentarer från Smail skulle kanske kunna vara tecken på snott käk och signaler till Godzilla om vem mer som är ulv.
Skriver ur minnet nu, men har för mig att hen lägger förhållandevis sena röster, känns inte som om det kommit många egna teorier, och visst fler passar in där men.

Alltså, @Alexanra_Zassi
Jag vet inte riktigt vilka hintar jag letar efter ang. ev stulet käk och ulvar och så.
Men trillade över detta inlägget som är ett citat på Godzilla och tänker att om det är Samir som är bestulen så visar han här att Mirre är ulv - men sen åker mirre/hoppar av, och då vågar inte tjuven käka? alternativt prickar nattvakten?
Och både M_M och Smail/Samir (vem det nu var jag citerade) skrev misstankar om Godzilla "stulensiadagen", det är inte mitt starkaste argument, men tar med det ändå.
 
Jag fattar inte alls vad @Robinson_Robban menar med kommentarer från Smail eller varför ulvarnas misstankar mot mig skulle vara för min nackdel :confused:

Men jag tror fortfarande inte han är ond med tanke på hur mycket arbete han fortfarande orkar lägga ner, som jag skrev tidigare så tror jag det bara finns en ensam ond kvar och denna borde vara ganska uppgiven vid det här laget.

Ang mina sena röster är jag ofta iväg hela dagarna så när jag väl kommer in använder jag all tid jag har kvar till att försöka gå igenom leken och bilda mig en uppfattning så då blir jag inte färdig till att rösta förrän ganska sent.

Jag står fast vid det jag skrev igår, jag tror inte Jochenmbaguetten är tjuv och jag tror inte det finns fler ulvar kvar, A_Z känns också genuin så kvar av de jag misstänkt är NakenJanne.

NakenJanne har inte kommit med så mycket egna idéer utan hakat på teorier lite lagom.

Godzilla röstar på NakenJanne
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp