Min Robin-valack har ett huvud av granit men som tur är ett hjärta av guld!
Flera har påstått att kombinationen RobinZ - Herkules är att be om en envis "best", men jag tycker det är en utmärkt kombination (även om han kan bli lite "mycket" ibland *ler*). Han är otroligt ambitiös och slår nästan knut på sig själv - vänder jag snett igenom hinner han "föreslå" det mesta: "skänkelvikning? öka? sluta?" innan man själv hinner tänka tanken *suckar & ler*
Han har ett toppenhumör - men är en sån häst som man måste "få med sig" annars får man honom emot sig... Våra första två år tillsammans var till stor del en kamp om herraväldet, varje dag testade lille herrn om det möjligtvis var så att det var HAN som var kungen i djungeln... Numera (efter 10 år tillsammans) VET han att det är jag som är bas
.
I kroppen - ja, på användarbilden är pållen i en suddig variant annars ser han ut så här
LeRo i hagen , så här:
LeRo på sommarkurs
Han är inte speciellt mycket hoppad - på grund av mina dåliga knän (och att JAG har hoppförbud), jag rider mest dressyr. Han "trampar" bra, påbörjat passage & piruetter, får till några byten då & då.
På tal om hovarna - förutom återkommande hovbölder så har han toppenhovar! Gick barfota fram tills han skulle fylla 6, går fortfarande barfota i bak. Och det är just i bak han under flera år lyckats få hovbölder - numera får han biotin och har (*peppar, peppar*) klarat sig bra från hovbölderna under mer än ett år!