Robin Williams är död!

pannkaka

Trådstartare
Neej såg på tv att en av mina favoritskådisar Robin Williams är död :cry:.
Tydligen hade han inte mått bra, kan bara hoppas han mår bättre nu.

Jag grät faktiskt lite i morse. Lite märkligt kan man tycka, jag kände ju inte denna man. Men Williams är och har alltid varit en av mina absoluta favvo-skådisar och jag har alltid berörts mycket av honom. Tanken på att han plågats av inre demoner och tillslut tagit sitt eget liv, och lämnat en familj bakom sig, känns helt enkelt så tragiskt att jag var tvungen att fälla några tårar.

Hoppas han får vila i frid nu.

Na-No Na-No Robin <3
det kommer bli roligt att vara i himlen

10534099_10204326428630621_8926102278133289199_n.jpg

Blev också kedsen när jag läste nyheten, en människa som bjöd så otroligt mycket på sig själv kommer att saknas mycket!

Trist, men inte mer trist än när vilken Svensson som helst inte orkar med livet längre och jag är så pass krass att om jag inte känner människan som dör/begår självmord osv, så kan jag tänka att det är onödigt/trist ffa för de efterlevande när någon tar den enkla vägen, men sörjer? Nä det gör jag inte ett pilleskit. Varför skulle jag? Inget som påverkar mig eller mitt liv på det minsta lilla vis.

Nyfiket undrat; Ni som sörjer RW, sörjer ni också när unge herr okänd i Sunne, när medelålders arbetslöse fattiglappen fru okänd från Götet osv osv tar livet av sig?

Trist, men inte mer trist än när vilken Svensson som helst inte orkar med livet längre och jag är så pass krass att om jag inte känner människan som dör/begår självmord osv, så kan jag tänka att det är onödigt/trist ffa för de efterlevande när någon tar den enkla vägen, men sörjer? Nä det gör jag inte ett pilleskit. Varför skulle jag? Inget som påverkar mig eller mitt liv på det minsta lilla vis.

Nyfiket undrat; Ni som sörjer RW, sörjer ni också när unge herr okänd i Sunne, när medelålders arbetslöse fattiglappen fru okänd från Götet osv osv tar livet av sig?

Fast va?

Det är nog ytterst få här inne som sörjer privatpersonen Robin Williams. Däremot är det väl inte konstigt att sörja skådespelaren Robin Williams?

Sedan sörjer nog de allra flesta en skådespelare de följt och beundrat väldigt olika jämfört med hur de sörjer en vän eller familjemedlem. Vilket inte är konstigt eftersom relationen med största sannolikhet också är väldigt annorlunda.

Ja faktiskt och kanske ännu mer eftersom RW åtminstone hade en hel del möjlighet att få hjälp men unge herr okänd i sunne kanske inte har haft någon som har kunnat stötta honom. Men man får sällan vet om dessa, tidningarna skriver inte om det eftersom det kan trigga andra att gå samma väg. Men en bekant vars barn försökte ta självmord men räddades har jag försökt hjälpa så gott jag har kunnat med det jag har kunnat och även sörjt att det barnet mår så pass dåligt.

Givetvis är det alltid tragiskt när någon tar livet av sig, men det är givetvis svårt att sörja när man inte ens vet om att det hänt.

Många utav oss har växt upp med Robin Williams filmer och har många minnen från barndomen, samt eventuella favoritfilmer/scener med Williams som berört extra. Som @Breaktown skriver, det är inte privatpersonen man sörjer utan skådespelaren.

Säkerligen inte. Och vad är det för märkligt med det?

Vi investerar emotionellt i kända människor, än mer i de som på olika sätt spelat roll i våra uppväxter genom filmer, musik eller böcker. Det är inget nytt eller konstigt fenomen, tvärtom skulle jag kalla det fullt naturligt. Man känner inte sin favoritskådespelare och man stod inte sin musikaliska barndomshjälte nära, men de påverkade ens liv och bringade det känslor och minnen genom verken de skapade. Självklart är det naturligt att sörja när de går ur tiden.

Jag sörjer inte offer i Ukrainakonflikten eller i Gaza av samma anledning som jag inte sörjer Robin Williams, Brittany Murphy eller min morfar: De har aldrig betytt något för mig, gjort ett avtryck i mitt liv eller ett intryck på mig. Jag har aldrig haft några känslor runt deras existens när de var i livet och har därför inte heller det när de avlidit. Självklart är det tragiskt, men det är inte i någon mening personligt.

Däremot grät jag som ett barn när Slipknots Paul Gray dog, och jag var otröstlig i veckor när Broder Daniels Anders Göthberg valde att avsluta sitt liv på Västerbron. För att de spelat roll för mig. Jag kände dem inte, men det de skapade och var gjorde avtryck i mitt liv, min utveckling och min uppväxt. Gud vet hur många gånger jag hölls flytande i min tonårsdepression genom Broder Daniels blotta existens och deras låtar och konserter, eller hur mycket obeskrivlig lycka, extas och emotionell och musikalisk njutning jag fått uppleva genom musiken Paul Gray skapade.

Naturligtvis har jag skäl att sörja offentliga människor som påverkat mitt liv, även om vi inte kände varandra.
Lika naturligt har jag inte nödvändigtvis skäl att sörja en namnlös, ansiktslös individ vars död jag förmodligen aldrig kommer få höra talas om.

Senast ändrad:
Jag grät faktiskt lite i morse. Lite märkligt kan man tycka, jag kände ju inte denna man.

Jag slängde iväg ett gäng tårar också faktiskt, konstigt men ändå inte. :cry:

Han betyder barndom och glädje och känsla för mig. Både som barn och som vuxen.

Sörjer att vi inte kommer att få se mer verk utav honom, trist att han mått dåligt och hoppas verkligen hans familj tar sig igenom detta.

Han var en otrolig skådespelare och komiker som kunde improvisera som få. Mina personliga favoriter är Good morning Vietnam när han får till allvaret i komiken eller komiken i allvaret, alla härliga citat man har från the genie i Aladdin och mina två barndoms favoriter Jumanji och Flubber :love:

Vila i Frid Robin Williams

Liknande trådar

Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: miumiu
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 591
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar