Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så empatilöst skrivet. Om du stör dig på tråden eller andra människors förlust, varför känner du behöv av att ifrågasätta det?Trist, men inte mer trist än när vilken Svensson som helst inte orkar med livet längre och jag är så pass krass att om jag inte känner människan som dör/begår självmord osv, så kan jag tänka att det är onödigt/trist ffa för de efterlevande när någon tar den enkla vägen, men sörjer? Nä det gör jag inte ett pilleskit. Varför skulle jag? Inget som påverkar mig eller mitt liv på det minsta lilla vis.
Nyfiket undrat; Ni som sörjer RW, sörjer ni också när unge herr okänd i Sunne, när medelålders arbetslöse fattiglappen fru okänd från Götet osv osv tar livet av sig?
väldigt tråkigt att någon ska behöva fatta ett sådant beslut, varför visa sin uppskattning för någon när det redan är försent?
Varför ifrågasätta någons uppskattning och sorg?
Hur menar du? Hur ska fans som inte känner personen privat visa sin uppskattning annat än att vara just fans och se personens verk? RW var knappast ovetande om att han är en mycket uppskattad skådespelare.väldigt tråkigt att någon ska behöva fatta ett sådant beslut, varför visa sin uppskattning för någon när det redan är försent?
Nu blev det verkligen feltolkat och, eller uruselt formulerat av mig.
Vad jag menar är att istället för att vänta med att visa sin uppskattning tills någon dör så varför inte visa sin uppskattning medans personen finns i livet?
Kanske är det så att man inte saknar någon förrns man upptäcker att personen faktiskt är borta, oavsett vem det gäller
* jag är osams med min dubbelpostande dator*
Du har ett mycket konstigt vis att visa din emapti.Stör mig inte alls på tråden, men jag glömde. Här på buke får man ju inte skriva något som inte till fullo jamsar med trådens ämne utan att få på käften.
Tycker som sagt det är tråkigt för hans närmaste att han valde att gå den vägen och har full förståelse för att de mår dåligt just nu, så de har min empati.
Stör mig inte alls på tråden, men jag glömde. Här på buke får man ju inte skriva något som inte till fullo jamsar med trådens ämne utan att få på käften.
Tycker som sagt det är tråkigt för hans närmaste att han valde att gå den vägen och har full förståelse för att de mår dåligt just nu, så de har min empati.
Jag vet inte, men du känns så bitter. Kanske en bukepaus vore på sin plats igen?Stör mig inte alls på tråden, men jag glömde. Här på buke får man ju inte skriva något som inte till fullo jamsar med trådens ämne utan att få på käften.
Trist, men inte mer trist än när vilken Svensson som helst inte orkar med livet längre och jag är så pass krass att om jag inte känner människan som dör/begår självmord osv, så kan jag tänka att det är onödigt/trist ffa för de efterlevande när någon tar den enkla vägen, men sörjer? Nä det gör jag inte ett pilleskit. Varför skulle jag? Inget som påverkar mig eller mitt liv på det minsta lilla vis.
Nyfiket undrat; Ni som sörjer RW, sörjer ni också när unge herr okänd i Sunne, när medelålders arbetslöse fattiglappen fru okänd från Götet osv osv tar livet av sig?
när någon tar den enkla vägen,
"Genie, you're free".
Vilken gräsligt synsätt, du får ursäkta men herregud alltså.Trist, men inte mer trist än när vilken Svensson som helst inte orkar med livet längre och jag är så pass krass att om jag inte känner människan som dör/begår självmord osv, så kan jag tänka att det är onödigt/trist ffa för de efterlevande när någon tar den enkla vägen, men sörjer? Nä det gör jag inte ett pilleskit. Varför skulle jag? Inget som påverkar mig eller mitt liv på det minsta lilla vis.
Även fast jag innerst inne vet att sanningen är betydligt mer tragisk än så..
Jag har en väldigt speciell relation till det synsättet. Som många här kanske vet så lever jag med en psykiskt sjuk man som kämpat mot självmordstankar sedan han var 13 år. Jag vill inte tänka att död skulle vara "frihet" för honom. Jag ser min sambo, min kärlek, min fantastiska man och allt han älskar i livet. Han som spontant köper blommor till mig. Han som kan skratta så tårarna rinner. Han som alltid väcker mig genom att kittlas och jag blir vansinnig. Det är han och hans person. Sedan ser jag sjukdomen, som en demon som kommit utifrån och som äter upp honom inifrån. Det oändliga mörkret. Det är inte han. Det är sjukdomen. Och faktum är att skulle han (må Gud förbjuda...) ta sitt eget liv så är den tragiska sanningen att han förlorade. Han blev inte fri. Han förlorade kampen mot sin sjukdom. Demonen har tagit hans liv. Det är den tragiska, bittra sanningen. Dessvärre i Williams fall också..
Men sanningen är också, att skulle min stora kärlek, min livspartner ta sitt liv. Ja, då hade jag också intalat mig själv att han äntligen fick bli fri. Det hade varit det enda sättet att kunna hantera sorgen. Det enda sättet att kunna gå vidare. Så jag väljer även att tänka att Williams är fri nu. Även fast jag innerst inne vet att sanningen är betydligt mer tragisk än så..