Roa konv.häst

G

Gibben

Har en häst som har boxvila, får gå ut nån timme om dagen i hagen och luftas om man säger så. Ska i övrigt inte röra på sig för mycket då hans sår går upp vid rörelse och är svårläkta.

Vad kan man "underhålla" med? I boxen tex? Han ser så uttråkad ut :-(

Sv: Roa konv.häst

Min häst har många gånger fått boxvila och han är iofs rätt lättroad, diverse hinkar och så. Men testa de här nya saltslick eller va man ska kalla dem med smak :)
Sen kan du ju trickträna om de går beroende på skada en stund varje dag :) Hoppas din häst kryar på sig :)

Jag skulle ha köpt en såndär lekboll man kan sätta upp i boxen och sen försöka lägga den tiden man rider på att borsta och pyssla med hästen. :) lycka till!

En häst vi hade en gång i tiden som åkte på en väldigt lång boxvila/sjukhagevistelse gjorde vi labyrinter åt. På det viset kunde vi stängsla in ett lite större område så hon kunde gå och pilla i sig lite gräs på sommaren men fortfarande inte springa eftersom det var rel. smala gångar och vände fram och tillbaka hela tiden. Om detta är genomförbart beror väl på vilket temperament hästen har osv men för vår häst fungerade det super. Ny labyrint var tredje dag tror jag det var.

Sara

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Bison
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10