River på låga hinder? (slarvig)

Sv: River på låga hinder? (slarvig)

Lite svårt nu när jag inte har nån häst;)

Nä, skämt sidor, förstår att du svarade ts!
Det är nog sant, man blir själv lite slarvig o inte lika taggad när dte e lågt, så det smittar givetvis av sig på hästen!!

Nej, nej. Hästar tänker inte på det sättet, så det är bara att rida på som vanligt. Känner du att något inte är som det ska, att hästen t.e.x. river en stor del av hindren på en bana en längre tid så kan det vara bra att låta en veterinär kolla igenom hästen. Annars kan du prata med din tränare om vad du ska göra. Tränaren kan också ge dig tips på vad du kan träna på.

Det verkar som att hästar inte tänker på något alls klart att dom kan tycka att det är onödigt att lyfta på ett fjutthinder!
Och jag tror nog inte ens att man tävlar en viss höjd och hästen bara river!

så var en häst vi har,han trampade på en bom (hindret va kanske 30 cm)men mkt bjudning men du kan ju hoppa hgre då om de går bettre!

lycka till/becca

:banana:

river han på lägre hinder så är det ju bara rent slarv om han kan hoppa banor på 130 ...
gör lite kluriga övningar för honom, inte bara hoppa ett hinder rakt fram på 30-40 cm utan lite bommar före o efter tex ...
min häst blir mer intresserad då, men hoppar urdåligt på vanliga hinder på den höjden

Så funkar min ponny oxå, Om man bara sätter upp ett 30-40 cm högt hinder (som markarbete tex) bara slarvar hon över det. Om man däremot höjer det till högre än 90 elr. sätter upp massa kluriga linjer och banor på 30-40 cm blir on pigg och vaken :)

Du har redan fått lite bra tips angående anridningen. Det är du som ryttare som slarvar på låg höjd, inte hästen. Bomövningar är bra, och det är du som bestämmer hur många galoppsprång det ska vara mellan, om hästen ska gå i en kort samlad galopp eller länga lite mer.

jag tycker du fått flera bra tips :) kan inte komma på något att tilläga nu.. vet flera hästar som är som din, som slarvar då det är lågt ( min förra tex). Lycka till iaf :)

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 640
S
Hoppning Varför har man inte låga (LC häst) klasser med omhoppning mer? Det är bara bedöming A eller clear round. Jag tycker det är kul att...
Svar
14
· Visningar
1 985
Senast: karmandi
·
Hoppning Hej! Min 16 åriga connemara kille har börjat vägra för mig. Enl tidigare ryttare har han gjort det också. Första tävlingen var...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka