Deimion
Trådstartare
Sv: Varför vägrar han på tävling??
Dit vi ska på fredag så har det byggt egna sponsorhinder med ballonger, vattenmattor med vatten, blommor längst hinderstöden och allt annat läskigt.
Jackor, julgransglitter och liknande hoppar han jättebra!
Jag håller med det du skriver till 100 %. Jag tävlar max varannan, var tredje helg. SJälvklart inte mer!
Det här med ridhuset håller jag också med om. Rider ut en kvart i början och i slutet av de allra flesta tillfällen jag rider. Rider jag i inhägnad så är det på ridpaddock.
Tack för ditt svar!
Det skadar aldrig att kolla upp hästen hos veterinären, men jag personligen tror att han skulle stanna och bråka vid annat än titthinder då. Men som sagt det skadar aldrig att kolla upp hästen och det finns nog inget värre än att börja bråka med en häst som det sedan visar sig var sjuk.
Efter koll hos vet hade jag tränat MASSOR av titt hinder, hoppa allt! (som inte kan skada hästen). Träna låga (kanske 70cm) hinder med jackor, presseningar, påsar och allt annat som är ofarligt på. Bli inte arg och börja bråka, utan övertala bara hästen att det går att hoppa. Av min erfarenhet handlar det oftast bara om att öva, man tränar oftast inte på tillräckligt tittiga hinder hemma.
Och tänk på att inte trötta ut hästen, tävla INTE mer än varannan till var tredje helg, och ju mer hoppning du vill träna hemma ju mindre kan du ju tävla...
Jag tycker dessutom det är viktigt att rida ut på sin häst, nu vet jag inte alls hur du tränar, men jag personligen tycker det finns aldeles för många ryttare som bara rider på bana/ridhus pga av någon lam ursäkt om att hästen blir helt vild eller liknande ute....
Lycka till!
Dit vi ska på fredag så har det byggt egna sponsorhinder med ballonger, vattenmattor med vatten, blommor längst hinderstöden och allt annat läskigt.
Jackor, julgransglitter och liknande hoppar han jättebra!
Jag håller med det du skriver till 100 %. Jag tävlar max varannan, var tredje helg. SJälvklart inte mer!
Det här med ridhuset håller jag också med om. Rider ut en kvart i början och i slutet av de allra flesta tillfällen jag rider. Rider jag i inhägnad så är det på ridpaddock.
Tack för ditt svar!