bettysmatte
Trådstartare
I vår stuga har vi ett "slätt" (man ser svaga ränder på sina ställen under färgen) vitt innertak i vardagsrummet, dvs inga synliga skivor. Vid kaminen har det av någon anledning börjat spricka/släppa på ett litet område (det ser ut som om man av någon anledning gjort någon slags lagning där på en kvadratisk yta i hörnet). Har länge funderat på hur jag kan laga det snyggt. Ibland ser jag hur man helt enkelt river innertaket och tar fram brädorna i stället. Jag tycker att det är rätt snyggt, och skulle kunna föreställa mig ett vitmålat brädtak i rummet. Men HUR i hela friden vet man att taket är okej under - alltså snyggt nog för att måla och behålla - och vad gör jag om jag börjar riva och det ser för jäkligt ut.... ??
Någon som har gjort detta, kanske? Var det svårt? Brukar man få bort innertaket från bräderna hyfsat enkelt? Jag VET inte vad det är för material i taket nu, men jag misstänker någon sorts papp (om det kan vara det)?
Någon som har gjort detta, kanske? Var det svårt? Brukar man få bort innertaket från bräderna hyfsat enkelt? Jag VET inte vad det är för material i taket nu, men jag misstänker någon sorts papp (om det kan vara det)?