Ritning av rockard

C

cat

Skulle vilja ha tips på hur man bygger eller ritning på en rockard till liten häst. Är mycket tacksam för svar! MVH Cat

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ritning av rockard

Ojdå! det är ju lite svårt att säga på rak arm hur man ska göra.
Bäst är att titta på en riktig fabriksbyggd vagn för att få rätt mått. Det finns ju också olika modeller, en del är låga och dom "kliver man i"(oftast), andra har hög kuskbock och är lätta att komma i och ur, plus att du sitter högre än hästen och ser då bättre framåt.
den sistnämnda typen är nödvändig vid skolkörning. Det viktigaste är ändå att den ska vara väl avvägd, den får inte hänga tungt på däckeln, och den ska ha svängel.
Jag hoppas att det inte låter för bökigt. :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka