Risk för flytt????

T

Tibi

Hej på er!
Jag har en steriliserad honkatt på 2 år.Molly är både ute och inne.Min kompis har nu fått kattungar och jag tänkte ev.att ta en liten pojk från den kullen.MEN..Hur stor är risken att Molly tar sitt pick å pack å flyttar, då det kommer in en ny katt i hemmet??(har hört att det kan bli så och den risken vill jag absolut inte ta!!)
Vad tror ni???? Ha det bäst å tack på förhand :bow:

Sv: Risk för flytt????

Risken finns alltid där, men om hon trivs och inte har ngt bättre alternativ så kommer hon säkert att acceptera den nya missen. Har också mest erfarenhet av att hanar flyttar.

Har nog aldrig varit med om att en katt flyttat pga av att de blir två - däremot 3 eller fler. Men det kan självklart hända.

Det är nog väldigt individuellt dock.
Katter har ibland nöje av att vara två, men de är som sagt inga flockdjur och vill i regel inte leva för nära inpå varandra - på för liten yta.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 470
Övr. Katt Hej Vi vet inte vad vi ska göra... Vi har bott på landet i 16 år och haft många katter i omgångar. Nu under jul har vi på kort varsel...
Svar
2
· Visningar
1 436
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi har en honkatt, ca 3 år, steriliserad. Hon har förut varit yngsta katten och väldigt bra kompis med den äldre hankatten samt funkat...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: maria_b
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 948
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama