Risig päls

N

Nena66

Jag har ett halvblodssto som är 12 år som är klippt och nya pälsen har börjat växa ut igen, den ser risig och matt ut?? :confused: Nån som har nåt förslag? Höet jag har är analyserat och fått foderstat beräknad så det ska inte fattas några mineraler eller nåt.
Har maskat av henne idag ifall det kan bero på mask, hon har tappat lite i vikt men det kan bero på nya foderstaten som innehåller mindre kraftfoder, hon var kraftigt överviktig förut.

Sv: Risig päls

Har du undersökt om hon kan gå med någon infektion? Min blev så när hon hade urinvägsinfektion.
Antar du kollat så hon inte är angripen av tarmparasiter?

Sv: Risig päls

Jag har ett halvblodssto som är 12 år som är klippt och nya pälsen har börjat växa ut igen, den ser risig och matt ut?? :confused: Nån som har nåt förslag? Höet jag har är analyserat och fått foderstat beräknad så det ska inte fattas några mineraler eller nåt.
Har maskat av henne idag ifall det kan bero på mask, hon har tappat lite i vikt men det kan bero på nya foderstaten som innehåller mindre kraftfoder, hon var kraftigt överviktig förut.

Har du gjort träckprov?
Min hade både blodmask och bandmask och såg jättematt och mjällig ut i pälsen. Det försvann efter att jag fått ett speciellt avmaskningsmedel utskrivet av veterinär efter analys hos SVA.
Nu har han fin och glansig päls igen och är pigg och glad. :)

Liknande trådar

Islandshäst Ny häst (och hästras efter alla år som inbiten dressyrhästägare) och nya frågor som uppstår, hoppas någon kan hjälpa mig med...
Svar
3
· Visningar
2 019
Senast: Silvery
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 372
Hästvård Ifjol tappade mina två ponnyer massa i vikt. Gjorde träckprov, bytte hö osv utan resultat. Tog ut veterinär som gick igenom dem med...
Svar
13
· Visningar
2 407
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka