Gwaeron

Trådstartare
Min ena medryttarhäst har så himla risig man. Ägarna har henne långhårig och egentligen vill jag inte att de ska klippa henne, kort man är ju så fuuult :mad:. Men nu har jag börjat fundera lite... Hon har väldigt tunn och sliten man, skulle en kortklippning kunna hjälpa? Är hästmanar som människors hår? Finns det något man kan göra för att manen ska bli tjockare eller är vissa hästar dömda till att vara evigt tunnhåriga. :cry: < isåfall. Det är lite konstigt att hon just har tunn man och nästan ingen pannlugg, svansen är ganska fin och hon har världens glans och lyster i pälsen. Är hoppet helt ute för min lilla dam att kunna vara långhårig utan att se ut som en travare på lösdrift med ägaren bortrest... :angel: Hjälp mig nån :)
 
Sv: Risig man

Min systers häst hade jättetunn och sliten man efter att ha gått tillsammans med en vallack som klängde rätt mycket på henne:p
Vill man att manen ska växa till sig utan att bli sliten ska man hålla den flätad...! Det funkar jättebra, men tar ju en tid..!;)
 
Sv: Risig man

haha. En i stallet har faktiskt flätat in extensions i luggen på sin häst som en flyveil:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp