Risig i magen

Gumman

Trådstartare
Lite panik är det då vi ska på utställning på lördag och min hund har åkt på rännskita. Vill ha lite tips på hur man kan få nån fason på det hela. Hon har skitit hela dagen och druckit en hel del vatten. Har hållt henne fastande, men finns det nåt annat jag kan göra? Risavkok vet jag att en del brukar säga, men är det effektivt?

Sv: Risig i magen

prova med koltabletter, eftersom det är så kort om tid.. Annara är en dags fasta och sedan flera små portioner av kokt ris + fisbullar i nån dag bra..

har inte koltabletter hemma då det är sällan man får eländet. andra förslag? avslagen dricka kanske?

Tror inte det hjälper tyvärr... Du får nog hålla hunden fastande och ge lite ris i morgon innan utställningen..

Ge ris-fiskbullar och blanda i en barnmatsburk med morotspure. Det hjälper. Ge lite mat men ofta så ska du se att magen lugnar ner sig.

ris och fiskbullar fungerade. :) Är nyss hemkommen med en 2:a pris rosett trots allt. :) Kul var det. Tack för tipsen! :)

Morötter och fil är också jättebra

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 489
Senast: Tuggben
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar