Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Provsvaren visar att snabbsänkan är ytterligare förhöjd (87), men tempen har gått ner till under 38. Möjligen är smärta förklaringen till att tempen pendlade upp och ner. Nu får hon ju morfin. Veterinären skulle försöka sätta ihop en utredning till morgondagen där de söver henne och tittar ordentligt i bl.a. mun, svalg och hals, samt tar ordentliga vävnadsprover. Finns det inget som kan förklara de svullna lymfkörtlarna så gör de en skiktröntgen.
Hon ligger helt utslagen och vill varken äta eller dricka så jag hoppas verkligen att vi inte behöver vänta över helgen på en utredning.
Tack @lady_vip!
Idag vaknade hon med en temp på 40 grader, så jag är i valet och kvalet om jag ska åka till djursjukhuset så att hon blir inlagd.
Att jag tvekar beror på att hon blir orolig (stressmage) när hon är i främmande miljöer utan att jag är med. Ska hon läggas in så vill jag veta att de kan göra mer för henne än vi kan här hemma. Hon dricker, men vill ogärna äta. Igår och i förrgår så har hon haft ett par timmar där smärtlindringen varit god men att hon ändå varit så pass pigg att hon haft lite aptit. Då har vi passat på att ge henne det som hon har velat äta.
När jag har varit inne med henne på akuttider i veckan så har de poängterat att de inte kan göra något mer än att se till att hon får smärtstillande och att hon hålls uppvätskad. Jag vill göra det som ger henne bäst möjligheter att vara i så bra form som möjligt inför måndagens narkos och undersökning. Min sambo jobbar med avancerad anestesisjukvård och när han uttrycker en oro för komplikationer med narkos om hon är i för dålig form på måndag så blir jag så klart ännu mer orolig.
Tack! @Malibu_Stacy. Tycker att hon behöver skrivas in så avgör det så klart det hela.
Jag kan inte nog uttrycka hur tacksam jag är över att du tar dig tid!
Tack alla! Nu är hon inskriven. Det känns bra att veta att de har koll på henne och att hon blir optimerad inför måndagens undersökning då vi förhoppningsvis kan få reda på vad som är fel. @Red_Chili var jättesnäll och skjutsade in oss. Jag är oändligt tacksam för alla vänliga och hjälpsamma människor!
Veterinären som arbetar idag med Dafne har dermatologi som specialitet och efter att ha tittat lite djupare i mun och svalg på henne så kunde hon hitta blåsor, både hela och sådana som gått sönder. Hon misstänker pemfigus. Hon skulle titta närmare på det under dagen under lätt narkos och ta prover som skickas på analys. Under tiden ska Dafne sättas på kortison. Är det pemfigus så borde hon svara snabbt på det. Inte roligt alls med en diagnos på kronisk sjukdom (som jag i och för sig inte ska ta ut i förskott), men det viktigaste just nu är att hon är under behandling så att hon slipper ha ont och må dåligt.