Risgrynsgröt på tub

ufot

Trådstartare
Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr söt mat (allt som innehåller socker), samtidigt som jag inte tål laktos.

Jag har hittat laktosfri risgrynsgröt, men den innehåller lite socker, som tur är inte lika mycket som Felix vanliga risgrynsgröt som jag köpte en gång, den smakade bara socker och var totalt oätbar.

Det fins risgrynsgröt utan socker, men inte utan laktos (vad jag har hittat).

Någon som testat laktosfri risgrynsgröt, är den söt? Den kostar ju inte speciellt mycket, så jag funderar på att testa och köpa en tub.

Andra förslag?

Min ”nödlösning” är att koka typ 20 liter risgrynsgröt på jobbet var 3:e vecka. Det är helt ok från arbetsgivare och inga större problem att göra, men det hade ju såklart varit enklast att slippa.
 
Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr söt mat (allt som innehåller socker), samtidigt som jag inte tål laktos.

Jag har hittat laktosfri risgrynsgröt, men den innehåller lite socker, som tur är inte lika mycket som Felix vanliga risgrynsgröt som jag köpte en gång, den smakade bara socker och var totalt oätbar.

Det fins risgrynsgröt utan socker, men inte utan laktos (vad jag har hittat).

Någon som testat laktosfri risgrynsgröt, är den söt? Den kostar ju inte speciellt mycket, så jag funderar på att testa och köpa en tub.

Andra förslag?

Min ”nödlösning” är att koka typ 20 liter risgrynsgröt på jobbet var 3:e vecka. Det är helt ok från arbetsgivare och inga större problem att göra, men det hade ju såklart varit enklast att slippa
Man kan ju även göra risgrynsgröt i ugn men du kanske inte har tillgång till det heller? 😊
 
Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr söt mat (allt som innehåller socker), samtidigt som jag inte tål laktos.

Jag har hittat laktosfri risgrynsgröt, men den innehåller lite socker, som tur är inte lika mycket som Felix vanliga risgrynsgröt som jag köpte en gång, den smakade bara socker och var totalt oätbar.

Det fins risgrynsgröt utan socker, men inte utan laktos (vad jag har hittat).

Någon som testat laktosfri risgrynsgröt, är den söt? Den kostar ju inte speciellt mycket, så jag funderar på att testa och köpa en tub.

Andra förslag?

Min ”nödlösning” är att koka typ 20 liter risgrynsgröt på jobbet var 3:e vecka. Det är helt ok från arbetsgivare och inga större problem att göra, men det hade ju såklart varit enklast att slippa.
Skaffa en crockpot. Risgrynsgröt i den blir helt suverän :) !
 
Den godaste tubgröten tycker jag är Änglamarks. Egentligen den enda jag tycker är ätlig, dom andra är sliskiga med konstig bismak.
 
Man kan ju även göra risgrynsgröt i ugn men du kanske inte har tillgång till det heller? 😊
Dessvärre har jag bara airfryer och två små kokplattor.

Går väl i och för sig att koka på de små kokplattorna, men kan inte göra några större mängder…
 
Skaffa en crockpot. Risgrynsgröt i den blir helt suverän :) !
Ska kolla vad det är. Kan vara värt, om den inte är för stor … jag bor i ett litet hus på 45 kvm med litet kök…

Sen beror det på hur mycket el den drar. Har (tyvärr) upptäckt att jag inte kan ha airfryen och mikron på samtlig…
 
Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr söt mat (allt som innehåller socker), samtidigt som jag inte tål laktos.

Jag har hittat laktosfri risgrynsgröt, men den innehåller lite socker, som tur är inte lika mycket som Felix vanliga risgrynsgröt som jag köpte en gång, den smakade bara socker och var totalt oätbar.

Det fins risgrynsgröt utan socker, men inte utan laktos (vad jag har hittat).

Någon som testat laktosfri risgrynsgröt, är den söt? Den kostar ju inte speciellt mycket, så jag funderar på att testa och köpa en tub.

Andra förslag?

Min ”nödlösning” är att koka typ 20 liter risgrynsgröt på jobbet var 3:e vecka. Det är helt ok från arbetsgivare och inga större problem att göra, men det hade ju såklart varit enklast att slippa.
Crockpot kanske skulle lösa fler ingenspis problem än bara risgrynsgröten :)

(Typ bönor, ärtsoppa, hel kyckling som inte är fryst (absolut inte, fryst kyckling i crockpot kan bli farligt), ngn har jag hört bakar sockerkaka i med men det är mer mytiskt)

(Älskar själv risgrynsgröt men gillar inte alls tubvarianten :D)
 
Den godaste tubgröten tycker jag är Änglamarks. Egentligen den enda jag tycker är ätlig, dom andra är sliskiga med konstig bismak.
Åh, så bra att få veta. Vi tycker att ICAS och Findus/Felix är hiskeligt söta. Då ska vi testa Änglamarks.
Sambon tar risgrynsgrötstub ibland till lunch på jobbet.
 
Är det någon speciell anledning till att du vill äta gröten fast du egentligen inte tycker om den? Tänker att man kommer ganska långt på två plattor och en airfryer för att göra typ allt annat som du faktiskt tycker om :)
 
Är det någon speciell anledning till att du vill äta gröten fast du egentligen inte tycker om den? Tänker att man kommer ganska långt på två plattor och en airfryer för att göra typ allt annat som du faktiskt tycker om :)
Risgrynsgröt är jättebra och utmärkt till både frukost, lunch och ibland middag. Tycker det är jättegott … så länge den inte innehåller socker eller sötningsmedel.
 

Liknande trådar

Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 734
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Skjøldur
·
Foder & Strö Hej! Jag har för första gången i år analyserat mikromineralerna och ger lösa mineraler från Polen för att slippa tillsätta mer järn och...
Svar
3
· Visningar
1 483
Senast: Vivo
·
Kropp & Själ Det som jag nämner i rubriken är något som jag totalt saknar. Jag går in för något med hull och hår men orkar aldrig gå ända in i mål...
2
Svar
22
· Visningar
3 292
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp