I morgon är det sonen som ska handla så jag får skriva upp fetaost på listan! Det är alltid något man glömmer liksom!
Vi brukar köpa när det är nedsatt pris. Det är rätt bra hållbarhet på det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I morgon är det sonen som ska handla så jag får skriva upp fetaost på listan! Det är alltid något man glömmer liksom!
Åh, den där sältan som kommer på köpet är så himla god.Oh ja, hur kunde jag glömma vispad fetaost!
Ja, det har jag också gjort, men senaste tiden har det inte blivit mycket. Barnen har inte velat ha och med min minimage har det inte blivit några mängder så jag har fått omvärdera hamstrandet lite grann, det ska hinnas ätas uppVi brukar köpa när det är nedsatt pris. Det är rätt bra hållbarhet på det.
Ja, det har jag också gjort, men senaste tiden har det inte blivit mycket. Barnen har inte velat ha och med min minimage har det inte blivit några mängder så jag har fått omvärdera hamstrandet lite grann, det ska hinnas ätas upp
Smart! Visste inte man kunde det!Jag brukar frysa in fetaost, hinner aldrig äta ett paket själv
Den som heter salladsdressing (på bilden) är majonäs men en 'rinnig' variant.Det är den jag inte hittar i affärerna jag handlar :O Tycker i och för sig att den smakar lite väl mycket typ majonnäs, men duger ändå, i jämförelse med alla andra sorter de har....
Ska testa med gräddfil och majonnäs. tomatpuré vet jag inte om jag vill ha i en dressing.
(ja jag är exakt lika jobbig vad gäller dippa till chips! Och ... eh... att välja chips för den delen. BARA nacho sheese dippa duger, och den är ett gränsfall, ALLA andra går under ÄCKLIGA alltså¨, och vad gäller chips funkar antingen lättsaltade eller parmesanchips.... jag tycker inte om chips egentligen)
Basen brukar ju vara creme fraiche och majonnäs i de proportioner man gillar, men det borde ju funka att blanda den där caesardressingen med creme fraiche också. Prova!Det är den basen jag skulle vilja hitta Har fått förslag som jag ska testa i alla fall.
Och jag har handlat lite i dag! En start i alla fall!
Visa bifogad fil 97525
Jag kan lätt äta ett paket själv. Fort också. Att det blir kvar är en utopi.Jag brukar frysa in fetaost, hinner aldrig äta ett paket själv
Vaaa vispad fetaost? Berätta mer!Oh ja, hur kunde jag glömma vispad fetaost!
Men gott! vad är det bruna? Honung?
Typ såhär enkelt är det: Lägg smulad fetaost, grekisk yoghurt, citronzest och pressad vitlök i en skål. Vispa tills allt är väl blandat. Låt röran kallna i kylen en stund.Vaaa vispad fetaost? Berätta mer!
Vilken är caesardressingen?Basen brukar ju vara creme fraiche och majonnäs i de proportioner man gillar, men det borde ju funka att blanda den där caesardressingen med creme fraiche också. Prova!
(Jag misslyckas varannan gång med min nuvarande stavmixer, aldrig med förra som på papperet var sämre och slöare. Så vanlig visp och skål är överlägset just nu. Har inte fattat vad det beror på…..)
Tror det handlar mkt om bredden på mixern kontra kärlet för att det ska ta ihop
Och att ingredienserna håller samma temperatur.
Glömmer??? mvh har minst 1 kg feta i kylen MINST....I morgon är det sonen som ska handla så jag får skriva upp fetaost på listan! Det är alltid något man glömmer liksom!
I Tore Wretmans originalrecept är det en msk cognac- Det tar udden av det söta i chilisåsen.Pizzasås är ofta majonnäsbaserad utan eller med bara lite mjölkprodukter. Rhode Island och egentligen alla såser med chilisås eller ketchup blir ju väldigt söta, men en dressing med bara salt och peppar? Kanske pyttelite dijonsenap? Dill och/eller citron? Gör en batch med en bas som du gillar och prova att smaksätta en liten sked bara. Som flera har skrivit är det stor skillnad i smaken på rå och tillagad vitlök (ja all lök egentligen), och pulver har en alldeles egen smak (som jag personligen inte gillar men smaken är som baken).
Visste inte att det gick att äta så lite mvh hade typ 300 g i skink och ost sås idag. Men du kanske menade typ 1 kg för det är nog det som går åt/person och månad i den här familjenJag brukar frysa in fetaost, hinner aldrig äta ett paket själv
Ja jag glömmer alltid något när jag handlar Tänkte på feta häromdagen, men det finns ännu inte i kylen. Men visst, nu har jag köpt olja... det har jag ju glömt i några dagar nu....Glömmer??? mvh har minst 1 kg feta i kylen MINST....