Hyfsat vitlökig men tycker också den är bra när man inte orkat sätta en egen.Finns en som heter mild kebabssås från Felix
Mild och vit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hyfsat vitlökig men tycker också den är bra när man inte orkat sätta en egen.Finns en som heter mild kebabssås från Felix
Mild och vit
Jag tycker inte den smakar vitlök alls men mina smaklökar kanske är lite tokiga därHyfsat vitlökig men tycker också den är bra när man inte orkat sätta en egen.
Jag tycker att tomat är godast som de är (ÄLSKAR tomater!!!) och inte tillsatt i sås eller liknande för då får det en märkligt skarp bismak jag inte uppskattar. Barn gillar det märkligt nog, men jag har märkt att jag mer och mer dras ifrån just tomatsmak i mat. #En ny insiktJag tycker tomatsmak på dressing kan vara gott till vissa typer av rätter men inte allting. Men det bästa med egen sås är ju att man gör precis som man vill o du inte gillar det bara att skippa.
Äsch, den heter mild och är mild. Tänkte mest om @Enya inte alls vill ha vitlök så är den ändå baserad på smak av vitlök.Jag tycker inte den smakar vitlök alls men mina smaklökar kanske är lite tokiga där
Men TS gillar ju inte vitlök?Annat tips är att rosta vitlöken i torr panna eller med lite olja först, det tar bort det mesta av det skarpa. Fast vitlök smakar det ändå.
Sås med rostad vitlök är himla gott.
Jag tror det beror på om man gillar tomat eller ej är jag rädd. Jag gillar inte ingefära och tycker inte att dressingen i dag smakade mycket ingefära, ändå tog den liksom över smaken och gjorde den äcklig, just eftersom jag inte gillar den.Fast det blir inte skarpt när det är en 1/15-del av mängden (mest är det gräddfil/majonnäs). Tomatpuré kan man lena genom att fräsa i smör - men då börjar vi lägga till moment som kanske inte är meningen.
Gillar man syran och konsistensen i yoghurt så funkar det istället för gräddfil. Vill man ha mer fett så är creme fraiche riktigt fint.
Det är kanske så jag får börja! Lök är i och för sig ännu en sak jag inte uppskattar, men det är ju när det tar över smaken jag inte tycker om kryddningen av olika saker.Osäker men utifrån dina smaklökar hade jag testat 1-2 dl creme fraiche lr gräddfil, ca 2 msk majonnäs, lite lökpulver + salt & peppar
Du är helt klart inne på något här! Den typen är det nog jag suktar efter lite!Jag som gillar stark mat tycker om youghurtdressingar/såser på sidan av det. Bara typ youghurt, gurka, mynta och andra örter. Ibland fler örter och andra kryddor, kanske lite citron. Med vitlök blir det ju typ tsatsiki, men du ville inte ha vitlök så det är bara att skippa. Gillar själv inte majonäs men det går säkert bra att ha i för sälta om en inte vill använda salt.
Testar!Det absolut enklaste dressingen är ju ren olivolja, neutral creme fraiche eller gräddfil utan några tillsatser alls. Blir det för tråkigt så kan man smaka av med salt, peppar, citron och/eller någon ört. I en gräddig sås kan en droppe av valfri fond ger lite karisma utan att det egentligen smakar så mycket.
Blir det inte för majonnäsig?Jag brukar göra en enkel dressing med majonnäs, salt, peppar och franska örtkryddor. Späd med vatten till önskad konsistens. Det passar även bra att pressa i lite vitlök om man vill.
Och den smakar och luktar vitlök.Finns en som heter mild kebabssås från Felix
Mild och vit