L

LakritsZ

I dag ska jag ta med min min svärmors cocker tik till jobbet( vet.klinik) o avliva henne.....problem med allergier... så kl 13 börjar jag jobba och ska försöka göra det då nångång....sen lämna henne på krematoriet....en tuff dag.....:crazy::cry::cry::cry:

Sv: RIP Mysan

helt sjukt, veterinären på sjukhus, åker upp till jobbet för att vänta på att hon skall komma, då det kommer ej tjej jag känner ytligt (haft häst i samma stall) snackar o så, o hon frågar vad jag skall göra med hunden, då jag berättar, ett tu tre, så e hon villig att ge hunden en andra chans.....så vips ringer jag till svärmor, vi åker o träffar henne så dem få bekanta sig med varandra, och vips fick Mysan ett nytt hem.....Hon ska ha henne på prov nu en vecka så skall vi höras av o om allt funkar så skall hon då få papperna på hunden.......snacka om att det var tur att veterinären fick åka till sjukhus.......det räddade förmodligen hunden.......:bow::bow:
Nu hoppas vi att det funkar med nya ägaren, ska smsa mig senare i kväll o berätta hur det går......:banana:

Jisses vilken story!! Lycka till och hoppas det funkar för Mysan:banana:

Så det var inte hunden som hade problem med allergier, utan folk i omgivningen?

jo hunden har allergier men tyvärr har min svärmor ej tiden att kolla upp o så, samt ej tid för hunden....så ett trisst beslut tog hon menn en ängel kom o räddade henne....jag har aldrig trott på ödet innan men efter i dag gör jag!!!!:love:

nya ägaren vill ta blodprov o kolla vad som felar på hunden samt, om det är behandlingsbart så gör hon vad som kan göras, annars tar hon bort henne....

Vad härligt att hunden får en andra chans!
Vi tog en hane för två veckor sen som behövde akut omplacering av flera omständigheter. Fick ringa runt till 4-5 olika personer och när vi väl fick tag i ägaren var avlivning redan bestämd... bestämde att vi skulle ta honom på prov runt 10-tiden på kvällen, och han skulle ha avlivats 9 på morgonen...puuh! (Fullt frisk 4-åring och jag tyckte det var dårskap att avliva).

Ang allergi, är det luftburet tror du? Foderallergi kan man ju alltid slinka förbi lite smidigt genom att undvika att ge hunden det den är allergisk mot. Vi har en tik här hemma som är konstaterad med kvalsterallergi. Hon har gått på hyposensibilisering i ett år nu och får en cortisontablett varannan dag (för att hon inte ska klia sig så mycket).
Innan blodprovet hade hon kala fläckar och blodskorpor - men nu är hon jättefin!
Hoppas att det går bra för hunden hos nya ägarinnan och att det löser sig med allergin!
Hoppas att du uppdaterar om hur det går?

i går kväll fi k jag ett sms, då låg båda hundarna i soffan på vars sin sida om henne o njöt!!!! Håller tummarna att det ska gå vägen detta!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 104
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V