K

ketchup

När jag kom hem från mallorca gick jag ut för att kolla till kaninen det första jag gjorde. Och hon var inte där, kollade i båda burarna så jag ringde till kanin skötaren och fick redan på att kaninen hade dött :cry:

Hon hade varit precis som vanligt på morgonnen, ätit och druckit. När kaninpassaren skulle kolla till henne efter skolan låg hon död precis i "hålet" mellan mat och sov rummet i buren i solen. Hon hade tappat päls runt svansen och hela svansen var lite konstig. Allt hade varit som vanligt på morgonnen.

Någon som har någon aning om vad som kan ha hänt? Jag hoppas att hon bara fick somna in och inte plågades.

Kaninen var 4 år, ngt överviktig. Vaccinerad mot kaninpest.

Saknar dig Figo, min lilla kaninis....
Hon var en väldigt livlig och snäll. Hoppade runt som en galning när man kom ut till henne på morgonnen.

Det är först när man förlorar någon man inser hur mkt någon betyder.

22327_1191420355.jpg

15571753.jpg

15571752.jpg

15571756.jpg

15571757.jpg

Sv: RIP Figo

stackars dig :(
en dag när jag kom hem från skolan fick jag reda på av min pappa att min lejonhuvade hade dött, antagligen ihjäl skrämd av en räv :cry:
vi har nu höjt buren så att det inte ska hända igen med min andra kanin Twix :love:

stackars dig :(
en dag när jag kom hem från skolan fick jag reda på av min pappa att min lejonhuvade hade dött, antagligen ihjäl skrämd av en räv :cry:
vi har nu höjt buren så att det inte ska hända igen med min andra kanin Twix :love:

Det är alltid tråkigt när sånt händer =/ Hon satt i vinterburen som är nästan 1 meter över marken. Kan kanske ha blivit ordentligt rädd men jag tror faktiskt inte de ...

Borde inte kaninskötaren ringt och sagt vad som hänt? Istället för att ninen bara va borta när du kom hem? :eek:

Borde inte kaninskötaren ringt och sagt vad som hänt? Istället för att ninen bara va borta när du kom hem? :eek:

Vi hade inte gjort den inställningen hos telia så att man kunde ringa oss utomlands.

Dom hade lagt henne i en låda med halm så att de inte skulle komma för mkt flugor å sånt...

Begravde henne samma kväll som vi kom hem i min farmors stora trädgård under samma träd där våran gamla katt ligger.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 520
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17