Jag har inte mycket utställningar planerade i år.. Har 5 hundar men ”ingen att ställa”
En är 7,5 år och har allt hon behöver i Sverige (champion, alla CACIB, alla nordic-cert). Väntar bara på att hon ska bli 8 år så jag kan börja ställa henne i veteran. Fram tills dess jagar vi sista CACIBet utomlands.
Flatten är svensk champion och har ett CACIB kvar till CIE. Är ju typ omöjligt att ta det i Sverige med den konkurrens (och snörbedömning
) som finns, så hennes försöker jag också jaga sista CACIB med utomlands. Hon kan inte ta i Litauen eller Finland, och hunden ovan kan inte ta i Litauen och Sverige. Så vi satsar nog på Danmark och Estland eller Lettland..
Hanen gillar inte utställningar så honom ställer jag inte längre.. Han har tillräckligt många championat redan.
Springern är husses hund, han ställer henne. Hon får alltid excellent men aldrig mer än så.. Så inte värt att lägga pengar på
Sista hunden är bara sällskap, hon är ett måndagsexemplar med diverse åkommor och äter medicin på daglig basis.
Sååå.. Det blir lite utställningar utomlands men det är ju så sjukt dyrt att åka nu för tiden
En valp ligger högst på inköpslistan!
Så med det sagt; LYCKA TILL!, om det är någon här i gruppen som är i Herning denna långhelg. Jag är lagom avundsjuk