Rinniga ögon

aemaria

Trådstartare
Mina två 13-veckorsbäbisar har rinniga ögon. Upptäckte detta idag. Har även hört att de nyser ibland. Vad kan detta vara? De är grundvaccinerade mot både snuva och pest. Man har ju blivit värsta hönsmamman redan (efter 2 dagar...).

//aemaria

Sv: Rinniga ögon

Är de nyvaccinerade (det borde de ju vara...)? Lätta symptom är vanligt efter vaccination, därför är det många uppfödare som håller ungarna hemma 1-2 veckor efter vacc. innan de får flytta. Det är bara rinningt, ingen kladdigt och irriterat?

Jag hade avvaktat någon vecka om de inte blir sämre, småttingar kan reagerar på mycket och precis som oss kan de få infektioner vid miljöombyte.

Sv: Rinniga ögon

Ja de är nyvaccinerade, andra dosen fick de för ca 1 vecka sedan. Det är rinnit, men inte hela tiden, inte direkt geggigt men lite tjockt i konsistensen, dock inte missfärgat utan helt klart. Jag avvaktar ett tag och ser om det går över.

//aemaria

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
530
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna