Rinnande öga!

K

Korsning

Högra ögat på min häst är svullet och rinner. Något tips på vad jag kan göra? Kanske tvätta med något? :confused:

Om ögat är svullet, bör du konsultera vetrinär, det är inte ovanligt at hästar får in skräp och pinnar i ögat med skadad hornhinna som följd. Detta bör tas om hand omgående, annars rsikerar pållen bestående skador i ögat.

Kontakta veterinären med en gång,
Om det är frågan om en sk. uveitis (inflammation) så kan hästen bli blind om man väntar lite för länge med behandlingen.
Även hornhinnesår behöver akut behandling. Det är allt för stor risk att avvakta och se, eller försöka att behandla det själv

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·
Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta...
2
Svar
26
· Visningar
1 322
Senast: Mabuse
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar