Y
yazmin
Var köper ni sådana? Och vilka storlekar finns det eller måste man tillverka själv ringsko?? Är inte särskilt svetskunnig
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej vi har inte gjort rtg, men det blir kanske aktuellt beroende på hur hon mår efter metacam-kuren. Men jag tror att vi kör med ringskor direkt. redan efter 1 metacam dag var det helt annan häst som jag mötte idag. Hon har ALDRIG varit så pigg som idag, redan efter 1.
Kan inte tänka mig att ringsko kan skada hästen, den avlastar hur som helst strålen.
Konstaterat och konstaterat, följande symptomer i framdelen, kort och stum i steget, lägger tåspetsen alltid först, gå på bogarna, snubblig, står framdelen aningen under sig att avlasta strålen. Jep Metacan, NSAID non steroid antiinflammatory drogs och mest fick hon det pga. spänningar och stelhet i bogarna.
Kan inte tänka mig att ringsko kan skada hästen, den avlastar hur som helst strålen.
Nya hovslagaren var i fredags, och det första han sa var att tån är alldeles för lång och trakterna alldeles för låga och hästen är för trångt skodd. Jag som har litat på min hovslagare!!! Och trodde också att följande skoning har orsakat ömhet i sulan.
Nya hovisen tvärkortadetån och lämnade trakterna ifred, la sula och ringsko. Det var så påtagligt hur hästen reagerade, flyttade vikten direkt mera framåt mera högställd. Fick sedan visa hästen i skritt och trav och vad gör hon börjar busa direkt.
Igår tog hon på promenad och sedan longeda hon en liten stund i skritt och trav. Jätte fint, helt normalt, mycket längre steg och ingen toffelgång och glad och arbetsvillig. Metacam slutades i torsdags. För tillfället är jag mycket nöjd.