Ringsignaler o dylikt.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Jag blev lite nyfiken på vilka ring och väcksignaler andra har på sina mobiler. Min ringsignal är Hajfenans tretonsringsignal eftersom den "skär genom märg och ben" och hörs överallt. :cool:

Väcksignalen är en skock råmande kossor, ja vaf. man är väl lantis. :p

En nysvensk bekant har kulsprutesmatter och bomber som ringsignal, jag trodde flyktingarna var mätta på dylikt men tydligen inte. :)

Jag har Harry Potter (introlåten) som ringsignal.
Förut hade jag Drottningholmsmusiken, ÄLSKADE effekten som den hade på folk :D

Som meddelande- och alarmsignal har jag flera olika standardsignaler i iPhone.

Som ringsignal har jag en av iPhones orginal melodier (som typ alla har) och som alarm signal har jag en skön och lugn piano melodi.
Som sms signal har jag ankor som kvackar. Alltid lka roligt att se folk titta sig omkring när man är utomhus. :D

Som ringsignal har jag sony ericssons original och varje gång jag hör den drabbas jag av avsky för den är så ful. Jag hade förr en vanlig ringsignal eftersom jag är gammalmodig av mig och tycker att en telefon ska ringa som en telefon och inte spela nån jävla musik... men plötsligt hade alla en vanlig telefonringsignal. Kanske börjar folk tröttna på sina låtar? Så, nu kan jag alltså inte ha det.

Som alarmsignal har jag en högljudd melodi med rejäla toner, men jag får nog byta eftersom jag inte ens vaknar av den utan jämt och ständigt försover mig istället. Som SMSsignal har jag Sony Ericssons notification (den vanligaste) som även plingar på facebook och messenger.

Som alarm till medicinen har jag nån original som du har bestämt!!!!! :mad: Jag vill inte byta för då fattar jag väl inte vad det handlar om när telefonen STÖR kl 20 och kl 8!!!

Som ringsignal har jag "breeze", det är en av Sonys egna, det är även sms-signalen, den heter "on the Hunt". Jag har en klockradio, som jag aldrig ställer längre för jag vaknar ändå, ska upp ca 6.45. :p

Samma ringsignal (fast den är oftast på ljudlöst) som alarmsignal. Nessun dorma! med Pavarotti.

Lite kul eftersom nessun dorma betyder typ ingen ska sova. :D

Som alarm någon random signal på Samsungen.
Ringsignal Lord of the rings, följt med alla telefoner sen den kom ut.
Smssignal The Mockingjay visslet från Hunger games.

Jag har olika beroende på vem som ringer.
Som standard har jag "dumb ways to die" Önskar jag kunde ha videon också :love:

När mamma eller pappa ringer har jag en konversations ur "dumma mig" fast på engelska. När han ska skicka iväg en minion att köpa en leksak "papoy? nonono a toy! - yes papoy!

När hästkompisarna ringer har jag "look at my horse, my horse is amazing"

Som sms har jag "Bapple" en minion som säger det.

Som ringsignal har jag laddat hem nån som kan väcka en zombie typ. Det är tuppar, klockor, trumpeter och allt möjligt. Ljudet är stegrande. Men jag vaknar inte annars.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka