Ringsignaler o dylikt.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
A

avslutat medlemskap

Jag blev lite nyfiken på vilka ring och väcksignaler andra har på sina mobiler. Min ringsignal är Hajfenans tretonsringsignal eftersom den "skär genom märg och ben" och hörs överallt. :cool:

Väcksignalen är en skock råmande kossor, ja vaf. man är väl lantis. :p

En nysvensk bekant har kulsprutesmatter och bomber som ringsignal, jag trodde flyktingarna var mätta på dylikt men tydligen inte. :)

Jag blev lite nyfiken på vilka ring och väcksignaler andra har på sina mobiler. Min ringsignal är Hajfenans tretonsringsignal eftersom den "skär genom märg och ben" och hörs överallt. :cool:

Väcksignalen är en skock råmande kossor, ja vaf. man är väl lantis. :p

En nysvensk bekant har kulsprutesmatter och bomber som ringsignal, jag trodde flyktingarna var mätta på dylikt men tydligen inte. :)
Jag har en mjuk melodi, på stegrande volym (när jag inte har ljudet av helt förstås). En annan mjuk melodi på alarmet. En sak som jag undrar över angående alarmet: Ungefär en kvart innan väckning knäpper telefonen till. Ett väldigt lågt ljud, men jag vaknar av det vilket är irriterande. Är det så på alla telefoner?

Jag har bubble bobble som ringsignal och någon mjuk med havsbrus och fågelsång som väckning.

Jag har refrängen på Katie Perrys låt roar som ringsignal och refrängen på Lady Gagas låt The edge of glory som väckarklocka.

Som smssignal har jag en som kom med mobilen.

Som ringsignal har jag musiken från Super Mario Bros 1, sms-signal The Good The Bad and The Ugly-visslingen och som alarmsignal har jag Robin Hood (Robin Hood och lille John går igenom skogen)

Jag alskar min alarmsignal - Samsungs standard som heter "A Walk in the Forest" eller liknande. Sa himla skon verkligen!

Som ringsignal har jag Life in Color av One Republic, och sms-signalen ar en liten fagel som kvittrar (ocksa en av Samsungs egna).

Jag har People are Crazy med Mick Hughes (original Billy Currington) till SMS, Electric med Melody Club som ringsignal och en original som väckarklocka

Den bästa jag haft var Industrial Alert som fanns på en gammal telefon och gick att exportera till nya. Nu går det inte längre (haaaatar att man inte begriper vad man gör och var saker lagras i nymodiga telefoner).

Musik är helt omöjligt. Jag begriper inte att det ringer förrän efter en stund. Det måste vara något alarmliknande och som inte är samma som de flesta andra har.

Som ringsignal har jag en australiensare som rappar om indonesiska maträtter till melodin av Eminem - We made you. Som SMS-signal har jag en röst som säger "the following message is being transmitted at the request of the office of civil defense" (som jag förstår är det taget från meddelandet som skulle ha spelats upp i USA på alla radio- & TV-stationer via deras EBS (Emergency Broadcast System) om de blivit anfallna med kärnvapen under kalla kriget).

På jobbmobilen har jag "Animal från Mupparna sjunger Bohemian Raphsody" som ringsignal.
På privata mobilen har jag introslingan till PacMan som ringsignal och "Minions" från "Dumma Mej" som säger "Whaaaaaat?"

Väckning wake-up light med radio.

Jag har Highway to he'll som ringsignal och nåt mysko ploppande som sms-signal

Syrran hade gnäggningar på sin och hästarna blev galna på den:)

Min ringsignal
Den är så jäkla inarbetad vid det här laget att ena katten reagerar på den efter alla gånger telefonen ringt när han legat i knäet :D

Sms, typ första sekunden av den här underbaringen :love:

Alarm har jag något random i telefonen, visste inte att man kunde ha eget ens :D

Jag har haft både gnäggande hästar och skällande hundar som ringsignal, men var tvungen att byta för att jag inte fattade att det ringde (bor på gård där det finns hundpensionat =skall hörs rätt ofta och där unghästarna ofta skriker på varandra när de leker i hagen) så jag reagerade inte alls på de ljuden...:banghead:

Numera har jagnån knackning för SMS, Carry on my wayward son som ringsignal och de minst 5 alarm som ställs till varje morgon har den ena signalen hemskare än den andra för att lyckas väcka mig... :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka