"Ringklocka" till ridhuset vid tävling

cewe

Trådstartare
Såg på Hippson att det ev från och med nästa år blir obligatoriskt med ljudsignal vid hopptävlingar

Vi har någon gång i forntiden haft en sådan men den slutade fungera för flera år sen (före min tid tom)
För att förekomma istället för att förekommas undrar jag nu om någon här på Buke vet vad jag ska leta efter????

Sv: "Ringklocka" till ridhuset vid tävling

Beror väl lite på hur avancerat ni vill ha det och vad ni har för ljudsystem installerat, men någon form av vanlig dörrklocka (som inte har det där klassiska ekande ljudet utan nåt mer bzzz-ande) borde ju fungera rätt bra som en enkel lösning på inomhustävlingar iaf.

måste det vara elektriskt? Annars räcker det väl med en "bjällra" eller nått?

Är det meningen att en dator ska användas för resultaten? I så fall finns det säkert ringsignaler på internet som kan användas med hjälp av en vanlig datahögtalare eller den ljudanläggning som används för utrop/resultat.

Ja vi har dator för tidtagning. Används också till musik via en vanlig 3,5 mm kabel
Det har jag inte tänkt på faktiskt. måste kollas upp helt klart

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 893
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden