Rinexin och flyga

pepp

Trådstartare
I veckan fick jag rinexin utskrivet då jag haft ont i bihålorna.

På torsdag ska jag ut och flyga plan. Får i vanliga fall riktigt ont i ena örat vid landning. Kan ej tryckutjämna i det örat heller och får inte in öronproppar där heller (öronbarn - opererat örat)

Kan det hjälpa att ta rinexin innan?

Brukar köra lite käkmassage och tugga tuggummi för att för försöka få det att lätta lite.

Ja det kan det men prova dem innan först. Jag som vanligtvis har mils långt tålamod tänder för allt och inget med dem :crazy: Jag brukar använda sinova istället.

I veckan fick jag rinexin utskrivet då jag haft ont i bihålorna.

På torsdag ska jag ut och flyga plan. Får i vanliga fall riktigt ont i ena örat vid landning. Kan ej tryckutjämna i det örat heller och får inte in öronproppar där heller (öronbarn - opererat örat)

Brukar köra lite käkmassage och tugga tuggummi för att för försöka få det att lätta lite.
Förmodligen

Rinexin kan absolut hjälpa! Jag tipsar även om nässpray både i näsan och i halsen. Smakar urk men det hjälper. Jag har även haft nässpray i örat när det varit riktigt illa och jag var tvungen att flyga med öroninflammation. Inget som går att rekommendera men det funkade!

Mvh Miks

Det finns suveräna öronproppar på Apoteket som är till för flygning, EarPlanes. Man sätter in dem en timme innan start och sedan en timme innan landning. De vidgar örongångarna och gör att det inte slår lock. :)

Edit: Nu läste jag ju ordentligt och ser att du skrivit om öronproppar. Dessa är dock mycket smalare än vanliga proppar, kanske värt att prova ändå?

Det finns suveräna öronproppar på Apoteket som är till för flygning, EarPlanes. Man sätter in dem en timme innan start och sedan en timme innan landning. De vidgar örongångarna och gör att det inte slår lock. :)

Edit: Nu läste jag ju ordentligt och ser att du skrivit om öronproppar. Dessa är dock mycket smalare än vanliga proppar, kanske värt att prova ändå?

Skulle kunna testa! Tycker jag har provat alla sorters olika, men får kika :)

Om slemhinnan i örontrumpeten, som förbinder innerörat med svalget, är svullen pga inflammation och därmed mer eller mindre igentäppt kan Rinexin minska svullnaden så att örontrumpeten åter vidgas och det omgivande lufttrycket kan utjämnas till mellanörat. Då får insidan och utsidan av trumhinnan samma tryck och man slipper den smärta som uppstår när trumhinnan tänjs åt ena eller andra hållet pga tryckskillnad.
Om passagen genom örontrumpeten är begränsad av någon annan orsak än tillfällig svullnad - som t ex operation/ärrvävnad eller medfödd missbildning - så kommer Rinexin att ha begränsad (eller ingen) verkan för tryckutjämningen. I de fallen kan EarPlanes ge mer effektiv lindring.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 142
Senast: Åsa A
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 558
Senast: Brandgul
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 567
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 961
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka