Rimligt pris på painthingst????

Sv: Rimligt pris på painthingst????

Ja det är ju det jag undrar över, hur mycket kan det tänkas kosta...... Nåja, jag ska fundera vidare, har honom ju i vilket fall ett halvår till enligt kontraktet så får vi se sen!

OK röntga är alltså bra, hör aldrig att folk röntgar westernhästar före köp:crazy:, nåt särskilt som man ska kolla på i såna fall, alltså några defekter som brukar vara vanliga inom dessa raser???:confused:

jag rontgade min.. eh, ridhasten, inte unghasten ;) for att se om dar fanns belastningsskador/andra forandringar som kunde paverka. Exportrontgen. Manga rontgar sina hastar - i synnerhet om det handlar om att kopa hastar for stora summor.

Losa benbitar, forbeningar, overben, forslitningsskador (vilket iofs inte ar aktuellt i ditt fall, antar jag eftersom han inte blivit belastad?)

Du har haft hästen i ca ett år,och nu kom du på att du vill börja jobba med honom?
Vad har han gjort under året han varit hos dig?

Låter mera som om du vill hitta en lösning på att ha en egen hingst till egna ston och kanske tjäna en slant på utomstående hästar.
Och eftersom du bara tänkt att ha honom till avel så finns det ju uppenbarligen nån form av värde för dig i honom så du får utgå från det helt enkelt.

Talade om detta med min väninna och hon sa en klok sak, - varför rida in och träna en leasinghingst, det enda det tillför är ett högre värde på hästen och därmed får köparen (leasaren) betala för det egna arbetet utav inridningen/träningen denna lagt ned själv. Inte rimligt. Tänkte lite som dig först men då vi pratade om det fick jag en annan tanke, går man ut på sidospåret i sin tanke så finns det ibland mycket logik.

Edit. Tex, M*****p tar ca 1500:- för spattröntgen 4 plåtar där man även ser en del annat, så då vet man ju ungefär vad en mindre röntgen kostar, vet inte vad en exportröntgen kostar men jag har hört runt 4500:-

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka