Rimligt pris för mockning?

Tycker 30 kr låter som otroligt lite? 100 kr/gång tycker jag känns mer rimligt? Om man betalar vitt och sådär så blir det inte många kronor kvar av det heller..

100 kr per gång? Really? Då är det ju billigare för mig att åka ut och göra det själv. Det här handlar om fickpengar åt en ung tjej. Hon behöver alltså bara mocka. Hästen kan stå kvar i boxen medan hon gör det. Det är inte tal om visitring och kratsning av hovar eller att göra i ordning mat, utan bara att mocka. Dessutom har hon häst i samma stall så 100 kr per gång är ju bara orimligt högt pris - tycker jag. Hela proceduren från att ha hämtat kärran till att lämna den tar max 10 minuter.
 
100 kr per gång? Really? Då är det ju billigare för mig att åka ut och göra det själv. Det här handlar om fickpengar åt en ung tjej. Hon behöver alltså bara mocka. Hästen kan stå kvar i boxen medan hon gör det. Det är inte tal om visitring och kratsning av hovar eller att göra i ordning mat, utan bara att mocka. Dessutom har hon häst i samma stall så 100 kr per gång är ju bara orimligt högt pris - tycker jag. Hela proceduren från att ha hämtat kärran till att lämna den tar max 10 minuter.
Hade nog kollat om n kunde hjälpa varandra istället, om hon behöver hjälp andra dagar, annars kanske mer ett paketpris om hon gör det fler gånger..Hur ofta mockar hon?
 
Senast ändrad:
100 kr per gång? Really? Då är det ju billigare för mig att åka ut och göra det själv. Det här handlar om fickpengar åt en ung tjej. Hon behöver alltså bara mocka. Hästen kan stå kvar i boxen medan hon gör det. Det är inte tal om visitring och kratsning av hovar eller att göra i ordning mat, utan bara att mocka. Dessutom har hon häst i samma stall så 100 kr per gång är ju bara orimligt högt pris - tycker jag. Hela proceduren från att ha hämtat kärran till att lämna den tar max 10 minuter.

Jag betalar 100 kr + moms för den tjänsten om jag köper den per dag, men då ingår foder och vatten. Så 50 kr + moms är rimligt kanske, om det bara är "halva uppgiften".

När jag själv erbjudit tjänsten förr om åren så resonerade jag som så att det just inte skulle vara billigare än att åka dit själv, eftersom jag ändå åtog mig ett ansvar som jag fick sköta oavsett influensa eller kräksjuka - och då alltså tvingades iväg, eller köpa av ngn annan, oavsett om jag annars inte hade åkt.
 
I mitt stall byter vi inackorderingar mockningar med varandra, men om stall personalen ska mocka och fylla hörnet kostar det 100 kr... ( Sthlm)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 594
Senast: SwedEmB
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp