Nej, det har du alldeles rätt i!
Angående starter så visst, Stockholm har mycket om man ser det rent objektivt så, och med utgångspunkt att man har möjlighet att åka över hela länet. Så ser verkligheten inte riktigt ut, tyvärr. Kan bara ta mig som ett exempel. Nu står jag ändå väldigt "centralt" i de södra delarna. (Följande alltså med utgång i verkligheten, inte G-Maps glädjeberäkningar, särskilt i en kontext av att jag är nattuggla och föredrar att starta mitt på dagen/em). Det tar lika lång tid att åka till Hufvudsta/Solna som till Gnesta. Det tar lika lång tid till Upplands Väsby/Rotebro/etc. som till Eskilstuna och det tar lika lång tid till Norrtälje som till Nyköping. Då står vi som sagt ändå ytterst centralt i de södra delarna numera. De flesta tävlingarna ligger kring Upplands Väsby/Rotebro/Vallentuna/Norrtälje. Nu åker jag ju uppenbarligen till de norra delarna av stan också, men i ett drömscenario hade jag helst bara tävlat i södra Stockholm och i Södermanland inom ramen för typ Flen-Etuna-Gnesta-Nyköping. Problemet är väl att utbudet inom dessa ramar kanske inte är så enormt precis. Därför blir det mer komprimerat, än om man realistiskt sett hade haft hela Stockholms län som "spelplan"
Du inser att det inte säger mig någonting va?
Häromkring åker man upp till två timmar för att starta lokalt eller regionalt.