Ok, ta fram popcornskålen nu då...
På husses initiala förfrågan svarade jag att jag har andra åtaganden och ville veta i vilken del av stan husse bor samt vilka dagar och tider det rör sig innan jag kan avgöra om jag ens är tillgänglig eller ej. Husse svarar inte på några av mina frågor, utan vill istället att jag kommer och hälsar på hundarna och vill veta vilken ersättning jag vill ha för jobbet. Jag svarar 200-300 kr beroende på hur mycket passning de behöver etc, husse svarar varken bu eller bä på mitt prisförslag, utan upprepar bara att de sover mesta tiden de är hemma och det kommer gå jättebra för mig att sitta och plugga där. Han nämner även att hans fru kommer vara hemma en del av tiden, och undrar vilken dag jag kan komma dit och träffa hundarna.
Vi bestämmer möte på torsdag eftermiddag, först på onsdag kväll, efter vi kommit överens om en tid, får jag veta var husse bor. Visar sig att han bor i en annan ända av stan, ca 30-40 min bort med buss från mig (det står i annonsen var jag bor, så husse kan själv räkna ut att det blir lång resväg för mig) och jag kan bara konstatera att jag inte kommer hinna till den utsatta tiden, jag kan inte komma tidigare, husse kan inte senare. Det kommer även fram att anledningen till att frun inte kan passa hundarna fast hon är hemma är för att de nyss fått en bebis. Okej, plugga med sovande hundar
plugga med skrikande bebis
Det var alltså nej tack från mig. Blir även ärligt talat trött på attityden att jag skall slösa med busspengar och en dryg timme av min tid bara för att få svar på några enkla frågor husse hade kunnat svara på via mejl eller telefon redan för en vecka sedan när jag först bad om informationen, och besparat oss båda en massa onödigt hattande och dattande hit och dit...