Ja, det är ju många som gör sig av med husdjuren när de får barn för att de tycker det är för jobbigt... Men nej, känns inte direkt som att jag går miste om något.
Så väldigt udda/märkligt rent allmänt ang förfrågan du fått utifrån hela scenariot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ju många som gör sig av med husdjuren när de får barn för att de tycker det är för jobbigt... Men nej, känns inte direkt som att jag går miste om något.
Berätta mer om hur många som har hundvakt hela arbetsdagen - hemma hos sig.
Och vilken kaffepengs-lön de ger för den mödan.
Ok, ta fram popcornskålen nu då...
...
Jag kan ju upprepa mig igen då. Jag har varit det flera gånger och är det just idag, funkar alldeles utmärkt och det är en trevlig extra inkomst för mig som pluggar.
Det måste vara en väldigt speciell by där gott om pensionärer går runt på gatorna för att sätta sig i fem timmar hemma hos andra och hålla en hund sällskap för fickpengar.I min by finns det gott om pensionärer som är dagmattar för kaffepengar, dvs 50-100kr/per dag,
till snälla och välfostrade hundar.
De är vad jag förstår både glada för sällskapet och fickpengarna.
Men då är väl hunden hemma hos dig?
Jag förstår inte riktigt vad du syftar på som är dömt att misslyckas? Husses agerande eller mitt?Det där var nästan dömt att misslyckas. Om vederbörande inte har riktigt god ekonomi så är det få som är intresserade av att betala vad som är rimlig ersättning.
Jag tycker dock det är jättestor skillnad på om man har hunden hos sig eller måste sitta hemma hos hundägaren. Fick en förfrågan från en annan hundägare om jag kunde passa hennes hund 8-16 fem dagar i veckan för 600kr/vecka, hade jag kunnat ha hunden hemma hos mig hade jag absolut kunnat tänka mig det, i princip min vanliga promenadtaxa plus lite extra för att ha hundsällskap medan jag pluggar, men nu går inte det och för att sitta i någon annans hem 8tim/dag tycker jag inte det är värt det, så jag tackade nej.Jag kan ju upprepa mig igen då. Jag har varit det flera gånger och är det just idag, funkar alldeles utmärkt och det är en trevlig extra inkomst för mig som pluggar.
Exakt så tänker jag också.Jag tycker dock det är jättestor skillnad på om man har hunden hos sig eller måste sitta hemma hos hundägaren. Fick en förfrågan från en annan hundägare om jag kunde passa hennes hund 8-16 fem dagar i veckan för 600kr/vecka, hade jag kunnat ha hunden hemma hos mig hade jag absolut kunnat tänka mig det, i princip min vanliga promenadtaxa plus lite extra för att ha hundsällskap medan jag pluggar, men nu går inte det och för att sitta i någon annans hem 8tim/dag tycker jag inte det är värt det, så jag tackade nej.
Jag tycker dock det är jättestor skillnad på om man har hunden hos sig eller måste sitta hemma hos hundägaren. Fick en förfrågan från en annan hundägare om jag kunde passa hennes hund 8-16 fem dagar i veckan för 600kr/vecka, hade jag kunnat ha hunden hemma hos mig hade jag absolut kunnat tänka mig det, i princip min vanliga promenadtaxa plus lite extra för att ha hundsällskap medan jag pluggar, men nu går inte det och för att sitta i någon annans hem 8tim/dag tycker jag inte det är värt det, så jag tackade nej.
För mig så är tid pengar, oavsett hur slappt jobbet är eller hur mycket dötid det finns. Du får ju inte mindre timlön på ett "vanligt" jobb bara för att det finns dötid (tex sovande jour).
Är jag fastlåst på en arbetsplats så ska jag ha betalt för det också.
Skillnad hade det nog varit om jag haft hundarna hemma hos mig och då kunnat ha flera för att komma upp i skälig timlön/arbeta hemifrån med annat.
Ok, ta fram popcornskålen nu då...
På husses initiala förfrågan svarade jag att jag har andra åtaganden och ville veta i vilken del av stan husse bor samt vilka dagar och tider det rör sig innan jag kan avgöra om jag ens är tillgänglig eller ej. Husse svarar inte på några av mina frågor, utan vill istället att jag kommer och hälsar på hundarna och vill veta vilken ersättning jag vill ha för jobbet. Jag svarar 200-300 kr beroende på hur mycket passning de behöver etc, husse svarar varken bu eller bä på mitt prisförslag, utan upprepar bara att de sover mesta tiden de är hemma och det kommer gå jättebra för mig att sitta och plugga där. Han nämner även att hans fru kommer vara hemma en del av tiden, och undrar vilken dag jag kan komma dit och träffa hundarna.
Vi bestämmer möte på torsdag eftermiddag, först på onsdag kväll, efter vi kommit överens om en tid, får jag veta var husse bor. Visar sig att han bor i en annan ända av stan, ca 30-40 min bort med buss från mig (det står i annonsen var jag bor, så husse kan själv räkna ut att det blir lång resväg för mig) och jag kan bara konstatera att jag inte kommer hinna till den utsatta tiden, jag kan inte komma tidigare, husse kan inte senare. Det kommer även fram att anledningen till att frun inte kan passa hundarna fast hon är hemma är för att de nyss fått en bebis. Okej, plugga med sovande hundar plugga med skrikande bebis
Det var alltså nej tack från mig. Blir även ärligt talat trött på attityden att jag skall slösa med busspengar och en dryg timme av min tid bara för att få svar på några enkla frågor husse hade kunnat svara på via mejl eller telefon redan för en vecka sedan när jag först bad om informationen, och besparat oss båda en massa onödigt hattande och dattande hit och dit...
Jag undrar mest vad det är för nerviga hundar som inte kan sova trots att matte och bebis är i samma hus.Så extremt märkligt! Så han ville att du skulle sitta där hemma hos dem 5 timmar om dagen och passa sovande hundar medan hans fru är hemma med bebisen... Jag blir nästan lite rädd faktiskt.
Jag undrar mest vad det är för nerviga hundar som inte kan sova trots att matte och bebis är i samma hus.
Att gå ut med dem kan jag förstå att man kan behöva hjälp med. Jag överlevde första månaderna med dottern och hund tack vare att jag kunde släppa ut hunden i trädgården vissa dagar istället för att gå en promenad. Amningen fungerade inte och hon var inte en nöjd bebis. Har man inte möjlighet att släppa ut hunden utan måste gå promenad så kan jag se varför man ibland behöver köpa in den tjänsten. Men att hålla hundarna sällskap? Nja...Jag undrar hur besvärliga hundarna (alt. bebisen) kan vara så att frun inte klarar av att gå ut med dem medan maken är på jobb.
Gå ut tycker jag inte alls är konstigt att hon inte kan. Det har jag full förståelse för att man kan behöva hjälp med.Jag undrar hur besvärliga hundarna (alt. bebisen) kan vara så att frun inte klarar av att gå ut med dem medan maken är på jobb.
Det kan ju finnas speciella behov eller sjukdom hos mamma eller barn?Jag undrar hur besvärliga hundarna (alt. bebisen) kan vara så att frun inte klarar av att gå ut med dem medan maken är på jobb.