riktigt, riktigt varma ridvantar? (som inte är klumpiga)

Sv: riktigt, riktigt varma ridvantar? (som inte är klumpiga)

Jag använder tegeras vinterfodrade (de där vita/gråa med en snöflinga på), de är totalt skitfula men håller mig varm ner till -25 utan problem. :)

Jag har ett par skidvantar som är grymt varma. Generellt så går jag oftare till skidbutiken än till ridsportsaffären när det gäller vinterkläder att ha i stallet... :o
Är det bra fäste i dem för tyglar då? (så de inte är hala menar jag) Då kan det vara en bra ide att knata till en sportaffär. Ska kolla det. Har hört flera skidåkare som fått tag på supervarma fingervantar för skidåkning. Om de även passar att rida i vore det kanon.:)

De har en slags syntetmocka i handflatan och på insidan av fingrarna - jag antar att det är så att man inte skall tappa dem hala stavarna? Det funkar jättebra att rida med dem, men å andra sidan har jag gummiklädda tyglar, vilket säkert hjälper.

Jag har jacsons fodrade getskinnshandskar och även roekls vinterhandskar. De är helt ok men allra bäst funkar de om jag även har sk pulsvärmare till. Då fryser man inte. :)

Mina skidvantar är gummi/skinnskodda på i handflata och fingrar, jag har bra grepp i de. :)

Så dom håller alltså för norrlandsridning utan ridhus? Vore fantastiskt :banana: Finns dom att köpa här i Luleå? Dyra?

Jag tycker att de är suveräna! Men tyvärr har jag inte hittat dem här i Luleå, utan båda paren jag har är inköpta på Globen. Men när jag googlade hittade jag dem på flera internetbutiker. Pris ca 350 kr.

Liknande trådar

Småbarn Jag blir galen på dessa vantar! Här är runt nollan, blött, blåsigt och rått ute med några få dagar med riktiga minusgrader. Vi har...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 467
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 859
Senast: Karminnie
·
Utrustning Finns det någon som har förslag på riktigt varma vintervantar som passar att rida med? Jag har provat många, men hittar ingenting som... 2
Svar
21
· Visningar
4 169
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka